Pomenuta publikacija citira neimenovane izvore u kompanijama koji tvrde da bi Audijevo novo vodeće električno vozilo, koje se razvija u okviru projekta Artemis, moglo da bude lansirano čak i do tri godine kasnije.
Prvo vozilo bazirano na novoj električnoj platformi je prvobitno trebalo da bude lansirano već 2024. Sa drugom generacijom softvera, trebalo je da bude sposobno za autonomnu vožnju 4. nivoa. Međutim, zbog problema u Cariadu, neće moći da se pokrene pre 2026. godine i verovatnije će zaista izaći tek 2027.
Nemački proizvođač premijum automobila se sada fokusira na manje ambiciozan model koji bi mogao da stigne 2025. bez te tehnologije autonomne vožnje. Da bi to uradio, koristiće verziju softvera srednje generacije 1.2. To je trebalo da bude završeno 2021. godine, ali takođe daleko kasni, navode izvori.
Problemi takođe utiču na Porsche i Bentley. Izvori kažu da je plan britanskog proizvođača automobila da prodaje električna vozila od 2030. sada pod znakom pitanja zbog kašnjenja softvera.
S druge strane, Porsche je već počeo predserijsku proizvodnju svog električnog Macana u fabrici u Lajpcigu, ali će možda morati da promeni planove. „Hardver je odličan“, rekao je izvor iz Porschea, „ali softver i dalje nedostaje.