Oni se zabranjuju za poletanje i sletanje na aerodrome u Srbiji kao i za prelete u vazdušnom prostoru Srbije.
Zabrana je usledila jer je Srbija, kao i druge evropske zemlje, postupila u skladu sa bezbednosnom direktivom Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja – EASA, posle pada Boingovog aviona u Etiopiji modela Boing 737-8 kada je poginulo 157 putnika i članova posade.
U registru vazduhoplova u Srbiji nije upisan model 737-8 MAX i 737-9 MAX Boingovog aviona, naveo je Direktorat civlnog vazduhoplovstva Srbije.
Da podsetimo, Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) izdala je direktivu da se prizemlje svi modeli aviona boing 737 maks osam i devet.
Ova odluka je posledica dve nedavne smrtonosne nesreće. Zabrana letova tih modela odnosi se na ceo vazdušni prostor Evropske unije. U Etiopiji se u nedelju srušio boing 737 maks osam Etiopijan erlajnsa, ubrzo po poletanju iz Adis Abebe za Najrobi. Poginulo je svih 157 putnika i članova posade.
Pet meseci ranije, takođe nekoliko minuta posle poletanja, u padu istog modela aviona indonežanske kompanije Lajon er poginulo je 189 ljudi. EASA je u hitnoj direktivi navela da se u početnoj fazi najnovije istrage ne može isključiti mogućnost da su “slični uzroci možda doprineli” padu oba aviona. Agencija je dodala da kompanije mogu da izvedu jedan nekomercijalni let tih modela kako bi vratile letelice na lokaciju gde one mogu da budu proverene.
Pre objavljivanja direktive EASA, brojne kompanije prizemljile su svoje flote boing 737 maks osam, a neke zemlje, među kojima su Velika Britanija, Nemačka i Francuska, zatvorile su svoj vazdušni prostor za taj model.