Iako je Tesla američki proizvođač, praksa pokazuje da kooperanti ne znaju za granice. To je najočiglednije na graničnom prelazu Columbia Solidarity između Teksasa (SAD) i Meksika gde je meksička strana otvorila posebnu traku za Teslu i njene dobavljače.
To je rezultat dogovora američke kompanije i meksičke države Nuevo Leon prema kojem je otvorena posebna vozna traka za prelazak Teslinih vozila i njegovih dobavljača, piše Blumberg.
Ovo je zanimljivo i zato jer se Tesla i Ilon Mask diče time da su njihovi automobili proizvedeni u Americi sa lokalnim delovima. Ipak, brojni delovi dolaze iz inostranstva pa ne treba da čudi što je uveden ovakav režim na granici. Uostalom i sedište firme je pomereno bliže, u Ostin, u Teksasu.
Blumberg piše da ovo nije veoma prometan granični prelaz pa ovde kamioni po pravilu ne čekaju duže od 20 minuta na prelazak granice.
Zato je otvaranje posebne trake i svojevrsni politički potez kojim meksička država želi da podstakne dalja ulaganja i širenja u oblasti auto-industriji, posebno kad su u pitanju meksički dobavljači.
Trenutno za Teslu radi šest velikih dobavljača iz Meksika uključujući i nemački ZF koji tamo ima svoje pogone. Pritom, Meksikanci naglašavaju kako tu nije kraj.
“Želimo brži i efikasniji prelaz. Možda uvedemo voznu traku za još neku kompaniju kao za Teslu”, rekao je lokalni ministar privrede, Ivan Rivas.