29. Septembra 2020.

Prevoznici u Banjaluci ostali isti, modernizacija ključna

Big Portal

Prema njegovim riječima, trenutno je u toku rok za žalbe i primjedbe i nakon toga slijedi potpis ugovora s prevoznicima.

“Novim javnim pozivom grad je zahtijevao modernizaciju vozila. Domaći prevoznici koji su bili i dosad su izabrani i obavezali su se da će modernizovati vozila, koja ćemo do kraja godine i prije početka novog ugovora 1. januara 2021. godine predstaviti”, objasnio je Sandić.

Od 2014. godine sedam preduzeća vrši javni gradski i prigradski prevoz na području Banjaluke i to: “Autoprevoz”, “Bočac turs”, “Central kompani”, “Pavlović turs”, “Rale turs”, “Žak turs” i “Aldemo turs”.

Novim javnim pozivom za gradski i prigradski saobraćaj prevoznici su se obavezali da će u roku od dvije godine klimatizovati sva vozila te da neće biti pet grupa linija, već tri, što će značiti jeftiniji prevoz za putnike koji moraju da presjedaju i kupuju jedinstvenu mjesečnu kartu da bi došli u određeni dio grada.

“Jedna od novina je da će vozači imati obavezu da, pored jednokratne, prodaju i set od pet karata. Zahtijevali smo i niskopodne autobuse kako bi bili prilagođeni osobama s invaliditetom”, objasnio je Sandić.

Grad će u toku iduće godine uraditi studiju izvodljivosti, koja će analizirati svaku liniju posebno, te opravdanost svake od njih, kako bi se eventualno mijenjale i sufinansirale iz budžeta grada.

“Da bismo podigli nivo usluge te da bi on bio kvalitetniji, bolji i jeftiniji, mora se sufinansirati, a studija će nam pokazati koji su to parametri za sufinansiranje pojedinih linija”, naveo je Sandić.

Naglasio je da su prevoznici ispunili većinu zahtjeva koji su javnim pozivom tražili.

“Predstavićemo modernizovana vozila s euro 5 motorima koji su bolje opremljeni. Prevoznici su se obavezali da će ugraditi GPS sistem u sva vozila tako da će biti bolje praćenje i kontrola svih linija i polazaka. Ima mnogo noviteta i ozbiljno idemo ka tom cilju da se poveća broj putnika u javnom prevozu, jer je to jedini način da se smanje gužve u gradu koje su evidentne”, zaključio je Sandić.

Dejan Mijić, direktor “Autoprevoza”, kazao je da su prevoznici ispunili sve uslove koje je grad zahtijevao novim javnim pozivom.

“Mi smo u kontinuitetu bili u obavezi da modernizujemo autobuse. Sva vozila ispunjavaju kvalitete i takva ista se voze u svim zemljama u okruženju i u Evropskoj uniji”, naveo je Mijić.

Pojasnio je da bi se studijom izvodljivosti pojedinih linija koju će grad raditi iduće godine trebala izvršiti racionalizacija polazaka.

“Studija izvodljivosti gradskog i prigradskog prevoza je ključni dokument za prevoznike koji će pokazati koliko su neke linije nerentabilne i koliko je potrebno njihovo sufinansiranje”, smatra Mijić.

NEZAVISNE NOVINE

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare