Preskakanje konopca čuva kosti - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Preskakanje konopca čuva kosti

Preskakanje vijače ima bitnu ulogu u održavanju fizičke kondicije, gubljenju masnih naslaga i celulita, pozitivno utiče na cjelokupno zdravstveno stanje

Preskakanje vijače ima bitnu ulogu u održavanju fizičke kondicije, gubljenju masnih naslaga i celulita, pozitivno utiče na cjelokupno zdravstveno stanje

Iako mnogi smatraju da preskakanje vijače jača samo mišiće zadnjice, butina i listova, istina je drugačija. Naime, i gornji deo tela poprilično je angažovan samim okretanjem konopca. Pri tome, mišići koji stabilizuju celi torzo poput stomačnih i mišića donjeg dela leđa rade kako pri odskoku tako i pri doskoku.

Preskakanje vijače ima bitnu ulogu u održavanju fizičke kondicije, gubljenju masnih naslaga i celulita, pozitivno utiče na celokupno zdravstveno stanje, pa čak i raspoloženje i psihičku stabilnost.

Prednost ovog vida rekreacije je što je svakom dostupna i jeftina. Za samo 10 minuta standarnog preskakanja užeta može da se eliminiše od 100 do 160 kalorija.

Tri puta po 10 minuta
Preskakanjem konopca svakog dana po 30 minuta nedeljno može da se izgubi kilogram telesne težine uz dijetalnu ishranu. Ukoliko ne možete da izdržite da preskačete vijaču pola sata, trening podelite u tri puta po 10 minuta.

Zagrevanje
Da bi ste se dobro zagrejali pre bilo kog treninga ili pre trbušnjaka i čučnjeva, najbolji način je da preskačete vijaču petnaestak minuta.

Dobro i za psihu
Poznato je da vežbanje, čak i kratko – od 20 minuta, dnevno pozitivno utiče na rad mozga. Ali, vežbe koje zahtevaju fizičku i mentalnu angažovanost, poput preskakanja vijače, imaju veći uticaj na kognitivno razmišljanje od običnih, monotonih vežbi poput trčanja na traci i vožnje sobnog bicikla.

Gojazni
Osobama sa prekomernom telesnom težinom, pre započinjanja preskakanja vijače, preporučuje se konsultacija sa lekarom i trenerom. Takođe, prvo je potrebno izgubiti određeni broj kilograma kroz pravilnu ishranu, kako bi čovek bio u stanju da se efikasno trenira, smanjujući mogućnost za povredu.

Danas objavljeno

Brze pizza kiflice bez kvasca

Vanja A

Sušeno voće je idealan izbor za jesen i zimu

Vanja A

Savjeti iz Hemofarma za Svjetski dan srca

Vanja A

Ostavite komentar