Premijera: Taycan GTS – prvi električni Porsche sa autonomijom od preko 500 km - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Premijera: Taycan GTS – prvi električni Porsche sa autonomijom od preko 500 km

U okviru sajma automobila koji se održava u Los Anđelesu (LA Auto Show) od 19. do 28. novembra ove godine, Porsche predstavlja novu verziju svog sportskog električnog automobila, koji nosi oznaku GTS.

Još od pojave modela Porsche 904 Carrera GTS 1963. godine, ova tri slova (GTS – Gran Turismo Sport) imaju poseban značaj za ljubitelje marke Porsche.

Danas ova legendarna oznaka postoji kao derivat u svakoj seriji Porsche modela.

U okviru sajma automobila koji se održava u Los Anđelesu (LA Auto Show) od 19. do 28. novembra ove godine, Porsche predstavlja novu verziju svog sportskog električnog automobila, koji nosi oznaku GTS.

Sa radijusom kretanja od 504 km, na osnovu WLTP standarda, ovo je ujedno i prvi sportski model na struju koji probija granicu od 500 km.

U Los Anđelesu debituje i još jedna, nova karoserijska verzija – Taycan GTS Sport Turismo. Ovaj novi model deli svoju sportsku siluetu i spuštajuću liniju krova sa verzijom Taycan Cross Turismo.

Gama Taycan modela je stalno rasla od svoje svetske premijere 2019. godine.

Foto: Porsche promo

U okviru sajma automobila koji se održava u Los Anđelesu (LA Auto Show) od 19. do 28. novembra ove godine, Porsche predstavlja novu verziju svog sportskog električnog automobila, koji nosi oznaku GTS.

Sa radijusom kretanja od 504 km, na osnovu WLTP standarda, ovo je ujedno i prvi sportski model na struju koji probija granicu od 500 km.

Foto: Porsche promo

U Los Anđelesu debituje i još jedna, nova karoserijska verzija – Taycan GTS Sport Turismo. Ovaj novi model deli svoju sportsku siluetu i spuštajuću liniju krova sa verzijom Taycan Cross Turismo.

Gama Taycan modela je stalno rasla od svoje svetske premijere 2019. godine.

Foto: Porsche promo

“Tri verzije karoserije, sa pet varijanti motora nude ponešto za svakoga”, kaže Kevin Giek, zamenik predsednika zadužen za linije modela Taycan.

“Posebno mi je drago što sada imamo i Taycan sa legendarnim GTS imenom. On je pozicioniran iznad modela Taycan 4S i ispod Taycan Turbo verzija, tako da predstavlja pravu poslasticu u Taycan porodici.”

Foto: Porsche promo

Taycan GTS i Taycan GTS Sport Turismo će se kretati u cenovnom opsegu između 131.834 i 132.786 evra (ovo važi za Nemačku i uključuje porez i specifičnu opremu za lokalno tržište).

Obe varijante modela biće dostupne u prodajnim salonima od proleća 2022.

Slede i dodatne verzije motora za Sport Turismo.

Foto: Porsche promo

Taycan GTS raspolaže sa impresivnih 440 kW (598 KS) overboost snage uz aktivni Launch Control.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h kod obe varijante se postiže za 3,7 sekundi, a maksimalna brzina limitirana na 250 km/h.

Foto: Porsche promo

Kao predstavnik najnovije Taycan generacije, GTS ima posebno efikasan koncept vozne strategije. Ostale Taycan verzije su takođe prošle kroz ovo ažuriranje za novu modelsku godinu.

Praktično rečeno, u pitanju je povećanje operativnog radijusa kretanja vozila.

Osim toga, adaptivno vazdušno oslanjanje, uključujući Porsche Active Suspension Management (PASM), je posebno adaptirano za GTS, kako bi se poboljšala bočna dinamika, a podešenost opcionog upravljanja na sva 4 točka je naglašeno sportskog karaktera.

Foto: Porsche promo

Spoljašnjost i unutrašnjost vozila su prepoznatljivi. Tu su i brojni crni ili tamni detalji na spoljašnjosti automobila, kao što su usisnik vazduha, kućište retrovizora i okviri bočnih prozora – što je tradicionalna karakteristika za sve GTS modele.

Brojni Black Race – Tex detalji u unutrašnjosti naglašavaju elegantan i dinamičan ambijent. Ovome doprinose i standardni paket enterijera u brušenom aluminijumu sa crnom eloksiranom završnom obradom.

Taycan Sport Turismo: Najbolje od oba dosadašnja Taycan koncepta

Taycan Sport Turismo GTS (Foto: Porsche promo)

Taycan Sport Turismo znači da sada modelna familija ima tri varijante karoserije.

Nova verzija je namenjena onima koji žele sličan nivo svakodnevne praktičnosti koji nudi Taycan Cross Turismo, ali koji ne žele da izgube na performanse koje na putu pruža Taycan Sport sedan.

Taycan Sport Turismo GTS (Foto: Porsche promo)

Taycan Sport Turismo deli sportsku siluetu, spuštajuću liniju krova i funkcionalni dizajn sa modelom Taycan Cross Turismo.

Prostor za glavu u zadnjem delu kabine viši za 45 mm u odnosu na Taycan Sport sedan, dok je zapremina prtljažnog prostora u maksimumu više od 1.200 litara.

Sa druge strane, Taycan Sport Turismo nema off- road dizajnerske detalje.

Panoramski krov sa kontrolom osunčanosti: Transparentan ili mat – na dodir prsta

Taycan Sport Turismo GTS (Foto: Porsche promo)

Panoramski krov sa kontrolom osunčanosti je dostupan kao novi poseban opcional za Taycan GTS.

Električno promenljivi film sa tečnim kristalima može promeniti krovni prozor iz prozirnog u mat. Ovo štiti putnike od odsjaja, bez zamračenja unutrašnjosti kabine.

Krov je podeljen u devet segmenata koji se mogu “uključivati” nezavisno – prvi put u svetu automobilske industrije. Pored podešavanja Clear i Matt, mogu se izabrati i opcije Semi i Bold.

Taycan Sport Turismo GTS (Foto: Porsche promo)
Taycan Sport Turismo GTS (Foto: Porsche promo)
Taycan Sport Turismo GTS (Foto: Porsche promo)
Taycan Sport Turismo GTS (Foto: Porsche promo)
Taycan Sport Turismo GTS (Foto: Porsche promo)

B92.

Danas objavljeno

“Odluku o potpunoj elektrifikaciji doneli političari, a ne auto-industrija”

Vanja A

Prvi put u istoriji prodato više električnih automobila nego dizelaša

Vanja A

Džeremi Klarkson odabrao najgore automobile u 2021. godini

Vanja A

Ostavite komentar