Prelazak "na struju": Toyota predstavila Proace City Electric - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Prelazak “na struju”: Toyota predstavila Proace City Electric

Toyotin multifunkcionalni model dobio je električnu verziju.

Ponuda električnih vozila na evropskom tržištu bogatija je za još jedan model – Toyotu Proace City Electric.

Reč je o kompaktnom multifunkcionalnom automobilu koji deli mehaničku i pogonsku osnovu sa električnim modelima Citroen e-Berlingo i Opel Combo-e Life.

Automobil će u evropske prodajne salone stići u četvrtom kvartalu 2021. a kupcima će na raspolaganju biti teretna (furgon) verzija i varijanta Verso za prevoz pet do sedam osoba uz standardni (4,4 m) i dugi (4,75 m) međuosovinski razmak, kao i Crew Cab opcija (dvostruka kabina) sa dugim međuosovinskim rastojanjem i pet sedišta.

Nadovezujući se na nedavno predstavljene Proace Electric i Proace Verso Electric, novi model jača Toyotinu poziciju kada je reč o elektrifikaciji vozila.

Praktičnost je osigurana, s obzirom da električne verzije imaju istu zapreminu kao i konvencionalni Proace City – do 4,4 m3, kao i nosivost do 800 kg. Maksimalna težina prikolice koja može da se zakači za vozilo iznosi 750 kg.

Sve varijante modela Proace City Electric pokreće elektromotor od 136 KS/100 kW koji snagu šalje na prednje točkove.

Ovaj pogonski sklop koristi litijum-jonsku bateriju za skladištenje električne energije. Baterija je smeštena ispod poda teretnog prostora, pa ne umanjuje njegovu zapreminu.

Ukupno 216 ćelija postavljenih u 18 modula ima kapacitet od 50 kWh. Time je omogućena autonomija vožnje (prema WLTP standardu) između 260 i 280 km, kada je baterija potpuno napunjena, uz maksimalnu brzinu od 135 km/h.

U modu rada “Power”, u zavisnosti od verzije, ubrzanje 0-100 km/h traje između 11,2 i 11,7 sekundi, a ubrzanje od 80 do 120 km/h između 8,9 i 9,4 sekundi.

Sve verzije modela Proace City Electric standardno su opremljeni monofaznim punjačem od 7 kW (OBC – on-board charger), a mogu se opciono opremiti trofaznim punjačem od 11 kW.

Isporučuju se i sa kablovima Tipa 2 za spajanje na kućnu utičnicu ili na zidni punjač. Uz monofazni OBC od 7 kW bateriju je moguće napuniti do kraja za 7,5 sati.

Uz trofazni OBC od 11 kW vreme punjenja je moguće smanjiti na samo pet sati.

U Toyoti tvrde da, kada je vozilo spojeno na javni ili drugi brzi, jednosmerni punjač od 100 kW, bateriju je moguće napuniti do 80% kapaciteta za samo 30 minuta.

Stanje napunjenosti je prikazano sistemom lampica oko utičnice za punjenje, smeštene na zadnjem levom blatobranu.

Kada se otvori poklopac i spoji kabl, belo svetlo signalizira da je vozilo u stanju pripravnosti, spremno za početak punjenja; dok traje punjenje, svetlo se menja u treptajuće zeleno svetlo, a zatim stalno zeleno svetlo kada je punjenje dovršeno.

Crveno svetlo označava da postoji kvar ili neka poteškoća; plavo svetlo označava da je zadano vreme početka punjenja.

E-toggle i Drive Mode Selector

Na mestu ručice menjača, Proace City Electric ima prekidač, e-toggle kojim se uključuje položaj Park, odnosno bira položaj za vožnju (Drive), neutralni položaj (Neutral) i hod unazad (Reverse).

Postoji i prekidač “B” kojim se postiže dodatno generatorsko kočenje, radi dodatnog punjenja baterije svaki put kada vozač otpusti papučicu gasa.

Uz e-toggle se nalazi i prekidač kojim vozač može da odabere jedan od načina pogona: Eco, Normal i Power, u skladu sa željama vozača, opterećenja vozila i uslovima vožnje.

U svakom načinu rada, sistem podešava snagu i obrtni moment elektromotora; u načinima rada Power i Eco menja se i način upravljanja gasom.

Najveća snaga u modu Power je 100 kW uz 260 Nm obrtnog momenta; u Normal snaga je 80 kW uz obrtni moment od 210 Nm; dok su u Eco (odgovara za prevoz teškog tereta), ove vrednosti smanjene na 60 kW odnosno 180 Nm.

Standardno se, isto tako, ugrađuje elektronska parkirna kočnica.

Danas objavljeno

Kineska kompanija Pony.ai planira pokretanje robotaksi servisa u Kaliforniji

Zeljka

No comment: Patike Ferrari ION F by Puma

Zeljka

Produženi Range Rover Evoque L

Zeljka

Ostavite komentar