10. Maja 2021.

Prelazak “na struju”: Toyota predstavila Proace City Electric

Big Portal

Ponuda električnih vozila na evropskom tržištu bogatija je za još jedan model – Toyotu Proace City Electric.

Reč je o kompaktnom multifunkcionalnom automobilu koji deli mehaničku i pogonsku osnovu sa električnim modelima Citroen e-Berlingo i Opel Combo-e Life.

Automobil će u evropske prodajne salone stići u četvrtom kvartalu 2021. a kupcima će na raspolaganju biti teretna (furgon) verzija i varijanta Verso za prevoz pet do sedam osoba uz standardni (4,4 m) i dugi (4,75 m) međuosovinski razmak, kao i Crew Cab opcija (dvostruka kabina) sa dugim međuosovinskim rastojanjem i pet sedišta.

Nadovezujući se na nedavno predstavljene Proace Electric i Proace Verso Electric, novi model jača Toyotinu poziciju kada je reč o elektrifikaciji vozila.

Praktičnost je osigurana, s obzirom da električne verzije imaju istu zapreminu kao i konvencionalni Proace City – do 4,4 m3, kao i nosivost do 800 kg. Maksimalna težina prikolice koja može da se zakači za vozilo iznosi 750 kg.

Sve varijante modela Proace City Electric pokreće elektromotor od 136 KS/100 kW koji snagu šalje na prednje točkove.

Ovaj pogonski sklop koristi litijum-jonsku bateriju za skladištenje električne energije. Baterija je smeštena ispod poda teretnog prostora, pa ne umanjuje njegovu zapreminu.

Ukupno 216 ćelija postavljenih u 18 modula ima kapacitet od 50 kWh. Time je omogućena autonomija vožnje (prema WLTP standardu) između 260 i 280 km, kada je baterija potpuno napunjena, uz maksimalnu brzinu od 135 km/h.

U modu rada “Power”, u zavisnosti od verzije, ubrzanje 0-100 km/h traje između 11,2 i 11,7 sekundi, a ubrzanje od 80 do 120 km/h između 8,9 i 9,4 sekundi.

Sve verzije modela Proace City Electric standardno su opremljeni monofaznim punjačem od 7 kW (OBC – on-board charger), a mogu se opciono opremiti trofaznim punjačem od 11 kW.

Isporučuju se i sa kablovima Tipa 2 za spajanje na kućnu utičnicu ili na zidni punjač. Uz monofazni OBC od 7 kW bateriju je moguće napuniti do kraja za 7,5 sati.

Uz trofazni OBC od 11 kW vreme punjenja je moguće smanjiti na samo pet sati.

U Toyoti tvrde da, kada je vozilo spojeno na javni ili drugi brzi, jednosmerni punjač od 100 kW, bateriju je moguće napuniti do 80% kapaciteta za samo 30 minuta.

Stanje napunjenosti je prikazano sistemom lampica oko utičnice za punjenje, smeštene na zadnjem levom blatobranu.

Kada se otvori poklopac i spoji kabl, belo svetlo signalizira da je vozilo u stanju pripravnosti, spremno za početak punjenja; dok traje punjenje, svetlo se menja u treptajuće zeleno svetlo, a zatim stalno zeleno svetlo kada je punjenje dovršeno.

Crveno svetlo označava da postoji kvar ili neka poteškoća; plavo svetlo označava da je zadano vreme početka punjenja.

E-toggle i Drive Mode Selector

Na mestu ručice menjača, Proace City Electric ima prekidač, e-toggle kojim se uključuje položaj Park, odnosno bira položaj za vožnju (Drive), neutralni položaj (Neutral) i hod unazad (Reverse).

Postoji i prekidač “B” kojim se postiže dodatno generatorsko kočenje, radi dodatnog punjenja baterije svaki put kada vozač otpusti papučicu gasa.

Uz e-toggle se nalazi i prekidač kojim vozač može da odabere jedan od načina pogona: Eco, Normal i Power, u skladu sa željama vozača, opterećenja vozila i uslovima vožnje.

U svakom načinu rada, sistem podešava snagu i obrtni moment elektromotora; u načinima rada Power i Eco menja se i način upravljanja gasom.

Najveća snaga u modu Power je 100 kW uz 260 Nm obrtnog momenta; u Normal snaga je 80 kW uz obrtni moment od 210 Nm; dok su u Eco (odgovara za prevoz teškog tereta), ove vrednosti smanjene na 60 kW odnosno 180 Nm.

Standardno se, isto tako, ugrađuje elektronska parkirna kočnica.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare