7. Maja 2022.

Prekomjerna buka? Alternator

Big Portal

Ceo proces se odvija u namotajima statora i odgovoran je za nerotirajuće magnetsko polje rotora. Kontrola kvaliteta savremenih alternatora zahteva najsavremenije mašine jer se radi o naprednim uređajima kojima se upravlja digitalnim signalima.

Zbog svog tehnološkog napretka, alternator vas može upozoriti na kvar na različite načine. Razlozi za to mogu biti električni ili mehanički. Električni uzroci

Buka koja dolazi ispod poklopca motora može značiti da je došlo do kratkog spoja namotaja statora ili da je ispravljački most oštećen (dioda/diode u kratkom spoju).

U tom slučaju demontirajte alternator i zamenite oštećene delove. Zbog potrebe posedovanja specijalizovanih dijagnostičkih alata, preporučljivo je ove radove izvoditi u radionici. Mehanički uzroci

Možemo razlikovati nekoliko mehaničkih kvarova čiji će simptom biti između ostalih prekomerna buka:

– Oštećena remenica. Kada se utvrdi takav kvar, treba zameniti remenicu i klinasti remen.

– Kada primetite da se pokretni delovi ne okreću, pogledajte ležajeve. Ako su oštećeni tokom rada, komplet ležajeva se mora zameniti.

– Ako primetimo savijanje ili drugo oštećenje osovine rotora, isti se mora zameniti.

Obratite pažnju na ono što automobil prenosi i komunicira. Oprez će vam omogućiti da ranije otkrijete mnoge kvarove i izbegnete skupe popravke.

Prvi generator izgrađen je 1891. godine i patentirao ga je čuveni srpski naučnik Nikola Tesla.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare