Tvrdokorni BMW fanovi nisu najsrećniji zbog određenih promena koje donose novi modeli bavarskog proizvođača poslednjih godina. Serija 1 je izgubila zadnji pogon i ograničila se na tri i četiri cilindra, a u fokusu su sve više električni modeli predvođenim krosoverom iX. O ogromnim “bubrezima” da i ne govorimo.
Sada se stvari menjaju s obzirom da je stigao novi M2 kome je na prvom mestu ponovo tradicionalno BMW vozačko zadovoljstvo.

Po mnogima najbolje koncipiran model u M postavi dobio je naslednika. U prodajne salone stiže u aprilu 2023. godine, a prema najnovijim informacijama, biće znatno skuplji.
Naime, BMW M2 Competition u Nemačkoj se nudio za 62.500 evra, a novi M2 startuje od 72.800 evra.

Postavljen na CLAR mehaničku platformu, novi je model porastao, ali se još uklapa u kompaktne dimenzije. Dužina je 4,58 m, što je dobrih 20 cm manje od M4.
Ono što ipak veseli jeste da je novi M2 sa 1,87 m širine za 3,3 cm širi od prethodnika.

Osim širine, u oči upadaju pravougaoni detalji, posebno napred gde u oči najpre upadaju veliki otvori za vazduh.
Agresivan nastup sa jasnim pokazivanjem “mišića” posebno je vidljiv u blatobranima koji su dodatno izvučeni na bokove vozila.

Silueta je prepoznatljiva sa 19-inčnim alu felnama napred i 20-icama pozadi, dok se kompozitne kočnice ne nude čak ni kao opcija.
Pozadi dominiraju četiri izduvne cevi i ponovo četvrtaste forme.

Ispod poklopca prtljažnika sa integrisanim spojlerom nalazi se gepek sa 390 litara korisne zapremine.
U kabini nema iznenađenja. Nemački precizno i kvalitetno sa opcionim karbonskim školjkastim sedištima – jasno se pokazuje narav ovog automobila.

Digitalni kokpit čine 12,3-inčni ekran ispred vozača i 14,9-inčni u sredini, za potrebe multimedijalnog sistema.
U ponudi je čitava telemetrija, kao i razni režimi rada, od “Road” do “Track” i “M Mode”.

Motor proizvodi manje konjskih snaga nego na M3 i M4, ali ih je i dalje dosta. Sa 460 KS i 550 Nm teško da će neko ostati razočaran.
A ono najbolje je da je manuelni menjač standardni deo opreme, dok je osmostepeni ZF automatik na spisku opcija. Pogon je, naravno, isključivo na zadnje točkove.
I za kraj jedna loša vest – M2 je porastao i udebljao se, pa sada ima 1.700 kg.


