Umesto na Sajmu automobila u Ženevi – koji je u međuvremenu otkazan zbog koronavirusa – novi Alfa Romeo Giulia GTA je imao online svetsku premijeru.
Osim regularne verzije, predstavljen je i Alfa Romeo Giulia GTAm, orijentisan prema kupcima koji uživaju u vožnji po trkačkoj stazi.
Sa tehničkog stanovišta, i u smislu koncepcije, novi model Giulia GTA je inspirisan modelom Giulia GTA iz 1965. godine, koji je razvila kompanija Autodelta na osnovi modela Giulia Sprint GT.
GTA je skraćenica od “Gran Turismo Alleggerita” (allegerita je italijanska reč za “olakšano”), i pojavila se 1965. upravo sa modelom Giulia Sprint GTA, posebnom verzijom koja je proistekla iz modela Sprint GT, a koja je dizajnirana kao sportski automobil i predstavljena na Sajmu automobila u Amsterdamu te godine.
Savremena verzija modela Alfa Romeo Giulia GTA je zasnovan na modelu Giulia Quadrifoglio i dolazi sa snažnijom varijantom 2.9-litarskog V6 Bi-Turbo benzinca.
Iako se ovih dana spekulisalo da bi novi GTA mogao da raspolaže sa 600, pa i više “konja”, modifikovani agregat proizvodi 540 KS, odnosno 30 KS više nego u modelu Giulia Quadrifoglio.
Koristeći veoma lake materijale, ovaj automobil ima prednost u vidu smanjene težine za 100 kg u poređenju sa modelom Giulia Quadrifoglio, postižući odličan odnos snage i težine od 2,82 kg/KS.
Kada je reč o performansama, Alfa Romeo Giulia GTA ubrzava iz mesta do stotke za svega 3,6 sekundi.
Za novi GTA, inženjeri brenda Alfa Romeo su umali cilj unapređenje aerodinamike i upravljivosti, ali iznad svega da smanje masu vozila.
Aktivna aerodinamika je posebno proučavana, a u Alfi kažu da primenjena rešenja sadrže tehničko znanje preuzeto iz Formule 1, zahvaljujući sinergiji sa kompanijom Sauber Engineering i korišćenjem Sauber Aerokit paketa.
Titanijumski centralni izduvni sistem Akrapovič, integrisan u difuzor od ugljeničnih vlakana, je takođe nov, kao i točkovi od 20 inča sa centralnim “zaključavanjem”, koje se po prvi put pojavljuje na modelu Giulia.
U modelu GTAm, prednji aerodinamični deo je dodatno optimizovan dodavanjem većeg prednjeg spojlera, dok se pozadi nalazi krilo spojlera od ugljeničnih vlakana.
U unutrašnjosti vozila, nekoliko novih detalja privlači pažnju. Tu je pre svega obilato iskorišćena alkantara – na kontrolnoj tabli, panelima vrata, kaseti za rukavice, bočnim stubovima i centralnim delovima sedišta.
Alkantara je još više prisutna u verziji GTAm, gde je zadnja klupa uklonjena, stvarajući prostor za potpuno presvučenu veliku pregradu, koja ima specifične kalupe dizajnirane za držanje kaciga i aparata za gašenje požara.
Novi, mat umeci od ugljeničnih vlakana daju unutrašnjosti karakterističnu tehničku i estetsku eleganciju.
GTAm se razlikuje i po tome što ima zaštitni “kavez”, nema unutrašnje panele vrata, a vrata se otvaraju pomoću kaiša umesto ručke.
Privilegija za 500 srećnika
Model Alfa Romeo Giulia GTA i njegova trkačka verzija, Giulia GTAm, proizvešće se u ograničenoj seriji od svega 500 primeraka ukupno, a svi automobili biće numerisani.
Ekskluzivnost koja je odlika ova dva modela, takođe će obuhvatiti i jedinstveno korisničko iskustvo svih 500 srećnih vlasnika, kažu u Alfi. Nakon predrezervacija, koje su sada zvanično na raspolaganju i koje će se obustaviti čim se rezerviše 500. primerak, prodaja će se vršiti jedan-na-jedan, tako što će stručnjak za proizvode, koji je ujedno i brend ambasador, ispratiti kompletan postupak kupovine, od porudžbine do isporuke.
Međutim, specifično iskustvo kupovine se ne zaustavlja na ovome.
Novi vlasnici će takođe dobiti i personalizovani komplet dobrodošlice koji obuhvata kacigu Bell u specijalnim GTA bojama, kompletan trkački komplet Alpinestars (trkačko odelo, rukavice i obuću) i personalizovanu ceradu Goodwool kako bi zaštitili svoj model GTA ili GTAm.
Na kraju, korisničko iskustvo Alfa Romeo obuhvata i specijalni vozački kurs koji je osmislila “Vozačka akademija Alfa Romeo”.
Cena modela Giulia GTA i Giulia GTAm za sada nije saopštena.
Pogledajte promotivni video: