5. Augusta 2021.

Potvrđeno: Nasljednik Punta stiže 2023.

Big Portal

Tokom zvanične prezentacije grupacije Stellantis najavljeno je da će FIAT 2023. godine predstaviti potpuno novi model takozvanog “B” segmenta kao prvo vozilo tog brenda zasnovano na zajedničkoj mehaničkoj platformi.

To znači da će dugo očekivanog naslednika Punta ipak biti i da se FIAT vraća u segment potkompaktnih hečbek automobila.

Pod izrazom “zajednička platforma”, Stellantis očigledno milsi na CMP (Common Modular Platform) mehaničku platformu koju već koriste razni model iz Peugeota ​​(208/2008), Opela (Corsa/Mokka), Citroena (C4) i DS (DS 3 Crossback) kao i njihove potpuno električne verzije.

Kako je najavljeno, Stellantis će 2022. predstaviti unapređenu verziju ove platforme koja će se koristiti u budućim modelima te grupacije.

Sudeći prema grafikonu koji prikazuje sve nove potpuno električne (BEV) i plug-in hibridne modele (PHEV) planirane za period 2021-2023, FIAT-ov potkompaknti automobil debitovaće 2023. najpre kao “laki” hibridni ili potpuno hibridni model sa ICE pogonom, sa BEV varijantom koja će verovatno uslediti nakon 2024.

Zanimljivo je da Lancia takođe dobija naslednika vremešnog Ypsilona 2024. koji će takođe biti ponuđen u hibridnim i BEV opcijama.

FIAT je do sada bio prilično uspešan u A i B automobilskim segmentima u pogledu obima prodaje.

U A segmentu malih gradskih automobila, modeli 500 i Panda su i dalje najprodavaniji u Evropi, uprkos tome što su aktuelne verzije prvobitno predstavljene još 2007. odnosno 2011. godine.

Ipak, odsustvo potkompaktnog modela u gami iz oseća se od 2018. godine kada je poslednji Punto sišao sa proizvodne linije.

Podsećamo, Punto prve generacije koji je dizajnirao Đorđeto Đuđaro lansiran je 1993. godine zamenivši FIAT Uno.

Prvi Punto bio je bio dostupan u karoserijskim opcijama sa 2 vrata (kabrio), 3 vrata i 5 vrata (hečbek).

Bio je to prilično uspešan model koji se prodao u više od 3,4 miliona primeraka.

Druga generacija sa evolutivnim dizajnom usledila je 1999, i trajala je do 2004. (a u verziji Zastava Z10 i Punto Classic u Kragujevcu se proizvodila do 2011.). Kupcima je isporučeno ukupno 2,96 miliona Punta 2.

Treću i za sada poslednju generaciju koja je debitovala 2005. ponovo je osmislio Đuđaro.

Automobil se odlikovao zrelijim dizajnom i imao je zaobljena prednja svetla inspirisana modelima marke Maserati, zadržavajući prepoznatljiva visoko pozicionirana stop svetla.

Iako je novi model započeo svoj život kao Grande Punto (2005-2009.), FIAT ga je preimenovao u Punto Evo (2009-2012.), a zatim u Punto (2012-2018.) na kasnijim restilizacijama.

Osim vizuelnih unapređenja, tokom svog životnog ciklusa dobio je redizajnirani enterijer i različite opcije motora.

Takođe je bio dostupan u Abarth verziji kao sa agresivnijim stilskim detaljima, puno snage i prilagođenim ogibljenjem.

Sve varijante Punta treće generacije prodate su ukupno u 2,67 miliona primeraka pre nego što je model ukinut 2018. godine.

Zanimljivo je da je Punto treće generacije (2005-2018.) bio postavljen na zajedničku GM/FIAT mehaničku platformu koju je delio sa Opel Corsom D (2006-2014.) i Corsom E (2014-2019.).

Naslednici oba modela ponovo će deliti mehaničku osonovu, ali ovog puta će to biti CMP platforma koja dolazi iz njihove bivše rivalske PSA grupe.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare