Poslednji Mohikanac: Auto koji tvrdoglavo odbija da se "penzioniše" - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Poslednji Mohikanac: Auto koji tvrdoglavo odbija da se “penzioniše”

Lancia Ypsilon i u 2020. nastavlja da brani boje tog italijanskog brenda, kao jedni preostali model u gami. I ne samo to – od sada je ovaj automobil dostupan i sa hibridnim pogonom.

Aktuelna Lancia Ypsilon ne samo da opstaje na tržištu skoro čitavu deceniju, već je ovaj model bitno unapređen za 2020. godinu. Poput FIAT-a 500 i modela Panda, i Ypsilon je dobio hibridni pogon.

Kao što smo najavili tokom vikenda, Ypsilon Hybrid koristi trocilindarski 1.0-litarski benzinac sa 70 KS (51 kW) i 92 Nm, a električnu komponentu takozvanog “blagog” hibridnog sistema čini 12-voltni starter-generator i mala litijum-jonska baterija.

Zahvaljujući novom pogonskom sistemu, deo energije usporavanja i kočenja automobila transformiše se u električnu energiju koja se čuva u pomenutoj bateriji.

Rekuperacija ove energije, koja bi inače bila izgubljena, automobilu pruža dodatnu snagu u određenim trenucima kada je to potrebno prilikom ubrzavanja, a električna energija pomaže i radu start/stop sistema, kažu u italijanskom proizvođaču.

Osim toga, vožnja ovakog automobila je ekonomičnija u odnosu na model sa konvencionalnim pogonom.

Kada je reč o performansama, čini se da se hibridnim pogonom nije dobilo baš mnogo, s obzirom da automobila 0-100 km/h sada ubrzava za 14,2 s, dok je sa starim 1.2-litarskim benzincem istu brzinu dostizao za 15,5 s. Maksimalna brzina je 163 km/h.

Ipak, hibridni pogon sa novim 1.0 benzincem trebalo bi da sa odrazi na smanjenje potrošnje goriva. Lancia je saopštila da je prosečna potrošnja u kombinovanom režimu 4,0-4,1 l/100 km, doduše prema starom, optimističnom NEDC mernom ciklusu.

Cena hibridne varijante modela Ypsilon u Italiji stratuje od 14.450 evra, za paket Silver, odnosno 15.570 evra za paket Gold.

Pored hibridne verzije, kupcima će u 2020. biti dostupne još dve ekološki prihvatljive verzije, 1.2-litarski benzinac koji može da koristi i tečni naftni gas (plin) i 0.9-litarski benzinac koji može da se vozi i na komprimovani prirodni gas (metan).

Poslednji mohikanac

Kao trenutno jedini model nekada legendarne italijanske automobilske marke, Ypsilon se dobro držao i u 2019. godini, kada je kupcima isporučeno skoro 60.000 ovih vozila, mada se ovaj auto praktično prodaje samo na matičnom italijanskom tržištu.

Početni rezultati u 2020. takođe obećavaju, s obzirom da je u januaru Lancia Ypsilon pronašao 6.254 nova vlasnika.

Danas objavljeno

Fiat Centoventi po cijeni od 15.000 evra stiže 2022. godine

Zeljka

Zbog nedostatka čipova Volkswagen nije proizveo stotine hiljada vozila

Zeljka

Ducati Panigale V2 posvećen WSBK šampionu

Zeljka

Ostavite komentar