6. Marta 2021.

Popularnost marke Ferrari se drastično srozala, pokazuje studija

Big Portal

Kako piše Jutarnji.hr, pomoću podataka s Google Trendova istražili su promene u popularnosti automobilskih marki u svetu u poslednjih 10 godina, upoređujući podatke iz 2010. s podacima iz 2020. godine. Prema studiji, pet marki automobila kojima je drastično pala popularnost od 2010. godine do danas su Fiat, Citroen, Vauxhall (Opel u Evropi), Mitsubishi i Ferrari.

Iako pad interesa za ostale marke s ove liste ne iznenađuju previše, “u oči bode” pad popularnosti Ferrarija. Italijanska marka pokazala je, naime, u Googleovom pretraživanju pad globalnog pretraživanja od 35,3 posto u periodu od deset godina, što je iznenađujuće jer je Ferrari od početka svog postojanja epitom sportskog automobila i moćan brend koji je u tom periodu pokazao puno novih modela od kojih većini cena nakon izlaska iz salona – raste.

Ali pitanje glasi: da li Maranello gubi kontakt s automobilskim fanovima širom sveta usred naglog rasta elektrifikacije i da li prestaje da bude predmet obožavanja među mlađim generacijama koje ni inače ne zanimaju automobili? Zaista, da li Ferrari postaje samo ekskluzivna marka za sve uži krug dobro potkoženih fanova starijih generacije koje ne “guglaju” već nazovu i kupuju? Čini se da to sada na umu imaju i u Ferrariju, čijem novom šefu i vršiocu dužnosti predsednika Johnu Elkannu koji oseća “novo doba”, više ne odgovara toliki nivo “ekskluzivnosti” pa smo tako prošle godine dočekali manji, elegantni GT Coupe Romu kao prvi model na novoj platformi.

Međutim, model koji bi mogao da promeni percepciju marke Ferrari kod mlađih generacija kupaca, bez obzira na to što je takav potez prema tradicionalistima prava travestija, jeste SUV model Purosangue baziran na platformi Rome koji na tržište stiže 2023. godine.

Da li Ferrari ipak može da ojača privlačnost marke na globalnom tržištu gladnom SUV modela koje je već snažno prožeto elektrifikacijom (prema portalu Compare the Market najveću popularnost u proteklih deset godina doživljava Tesla Motors s rastom od čak 1262 posto) ostaje da se vidi.

Možda je putokaz najveći konkurent Lamborghini pod Volkswagenovim rukovodstvom čija popularnost je u poslednjih 10 godina porasla za 24,8 posto, između ostalog zahvaljujući SUV modelu Urus te proizvodnji Gallarda i Huracana u desetinama hiljada primeraka. Podsetimo se, deceniju ranije Porsche je spasio upravo SUV Cayenne. Pred Ferrarijem, a i kupcima je definitivno zanimljiv period…

Izvor:Jutarnji.hr
Foto:Autoblog.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare