29. Decembra 2022.

Polovne Tesle sve slabije drže cijenu, ima li Mask razloga za brigu?

Big Portal

Ilon Mask ima niz razloga za glavobolju ove godine – sa Tvitera, koji je nedavno kupio za 45 milijardi dolara, korisnici beže glavom bez obzira, a sada je i sjaj njegove glavne zvezde, Tesle, potamnio.

To važi ne samo za deonice ovog proizvođača električnih automobila, koje su samo u decembru zabeležile pad od 44 odsto, a u celoj 2022. godini 65 odsto, već i za same automobile.

Naime, kako piše Rojters, polovne Tesle sve slabije drže cenu.

Tokom protekle dve godine, vlasnici novih Tesla automobila imali su dva izbora: da nastave da koriste vozilo na koje su mesecima čekali ili da ga preprodaju za više novca nestrpljivijim kupcima.

Ali ti dani su odbrojani. Podaci koje koristi Rojters pokazuju da cene polovnih Tesli padaju brže od modela drugih proizvođača.

Shodno tome, u skladištima prodavaca polovnih automobila statusni simbol električne mobilnosti mnogo duže zauzima prostor od ostalih vozila.

Prosečna cena polovnih Teslinog automobila u novembru u SAD bila je 55.754 dolara, što je 17 odsto niže nego u julu, kada je iznosila rekordnih 67.297 dolara.

Foto: Sergey Kohl/Shutterstock

Tokom tog perioda, ukupne cene na američkom tržištu polovnih automobila pale su u proseku za četiri odsto, prema podacima Edmundsa.

Pored toga, polovni Tesla automobili stoje na parkingu dilera u proseku 50 dana, dok se ostali prodaju za 38 dana.

Za ovo postoji nekoliko razloga. Naime, nakon početka ruske agresije na Ukrajinu, na svetskom tržištu su porasle cene sirove nafte, a time i benzina i dizela, što je izazvalo skok tražnje za električnim automobilima.

To se posebno odnosilo na Teslu, jednog od retkih proizvođača koji na tržištu nudi električna vozila većeg dometa. Kompanija je to iskoristila tako što je podigla cene i tako povećala svoju maržu.

Vlasnici Tesla automobila su to prepoznali i počeli da prodaju svoje relativno nove automobile po većoj ceni od one za koju su kupili vozila. Naime, trećina polovnih Tesli koje su bile ponuđene na prodaju u avgustu proizvedena je ove godine.

Nakon prodaje naručivali su nove Tesla automobile i tako dodatno podsticali potražnju.

Ali sada su cene goriva pale, kamate su znatno veće nego pre godinu dana, Teslina proizvodnja je porasla, a konkurencija na tržištu električnih vozila je sve jača. To je dovelo do značajnijeg pada cena polovnih Tesli u odnosu na prosečni pad cena polovnjaka, a ovaj efekat se preliva i na nova vozila koja izlaze iz Maskove kompanije.

Foto: canadianPhotographer56/Shutterstock

Prošle nedelje, kompanija je udvostručila sniženje cena za Model Y i 3, na 7.500 dolara. To je dodatno uznemirilo investitore koji su to protumačili kao dodatni znak slabljenja tražnje.

U prilog toj tezi stigla je i vest u utorak da će Tesla tokom januara prekinuti proizvodnju u svojoj fabrici u Šangaju na duži period nego prethodnih godina. Fabrika će raditi 17 dana, od 3. do 19. januara, a zatim će proizvodne linije stati do 31. januara.

Kompanija kao razlog za to navodi kinesku Novu godinu. Međutim, prethodnih godina radnici Tesline kineske fabrike nisu imali toliko slobodnog vremena za praznike.

“Sada ne možete da prodate svoju Teslu za više novca nego što ste platili, kao što ste mogli u poslednje dve godine. Ovo će smanjiti potražnju za novim Teslama”, kaže Karl Brauer, analitičar na iSeeCars.com, veb stranici za prodaju automobila na Internetu.

B92

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare