Ploča je brzo po izlasku postala jedan od najslavnijih studijskih albuma u karijeri kralja horor i šok roka, uglavnom zbog ogromnog uspjeha njegove naslovne pjesme, koja je bila na vrhu top-lista, kako u SAD tako i u Velikoj Britaniji, te postala jedna od tinejdžerskih himni sedamdesetih godina, lansiravši karijeru benda u zvjezdane visine, a njihovog lidera Alisa Kupera (pravo ime Vinsent Furnije) pretvorila u superstara.
Snimljen u klasičnoj postavi grupe u kojoj je Alis bio na vokalima, dok su ostatak ekipe činili gitaristi Majkl Brus i Glen Bakston, basista Denis Danavej i bubnjar Nil Smita, album je po mnogima bio vrhunac kreativne saradnje sa producentom Bobom Ezrinom. Briljantno aranžirani i snimljeni koncept albuma o kraju mladosti oličen u kraju školskih dana, spojio je hard i glam rok zvuk protkan vizuelnim i tekstualnim elementima vodvilja i filma, sa izrazito sirovim detroitskim protopank zvukom, koji je obilježio prva četiri albuma u karijeri grupe.
– Bili smo u zabavi, seksu, smrti i novcu kada su svi bili u miru i ljubavi. Htjeli smo da vidimo šta je sljedeće. Ispostavilo se da smo mi sljedeći i zabili smo kolac u srce generacije ljubavi – rekao je Kuper.
Ako su albumi snimljeni sa Ezrinom “Love it To Death”(1970) i “Killer”(1971), bili nagovještaj potencijala koje je bend nosio, nakon izlaska ove ploče, to je postalo apsolutni trijumf njihovih ideja.
Osim naslovne pjesme himne, album sadrži jednako jake numere “Public Animal “9”, “My Stars” i “Alma Mater”, dok je prateća turneja uključivala slavnu scensku predstavu punu horor elemenata i mučenja, a vrhunac je bio inscenirano pogubljenje Alisa na električnoj stolici.
Bend je nosio uske, šljokičaste, glam rok kostime u kontrastu boja koje je izradila dizajnerka Sindi Danvej, dok je Kuperova androgina scenska uloga sa teškom šminkom i nastupom postala jedan od simbola epohe.
Album je postao bestseler sa milion prodatih primjeraka u doba izlaska, a prema Koperovim riječima koncept albuma je nastao iz njegove želje da napiše pjesmu sa univerzalnom privlačnošću u naslovnoj numeri.
– Postoje dva puta tokom godine kada osjećate univerzalnu privlačnost u životu. Jedan je božićno jutro, kada se tek spremate da otvorite poklone.. Drugi je zadnja tri minuta posljednjeg dana u školi. Sjediš tu i kao da polako gori fitilj – naveo je Kuper.
Iako je postigla međunarodno priznanje i vjerovatno ostaje najpoznatija pjesma sa potpisom Alis Kuper, naslovna numera je zasjenila svoj matični album. Gledajući unazad, to je velika šteta jer osim naslovne pjesme album “The School`s Out” sadrži neke od najuzbudljivijih momenata muzike realizovane od strane originalnog benda Alisa Kupera.
Omot
Originalni omot albuma koji je dizajnirao Krejg Braun, takođe je stekao kultni status kao i muzika zabilježena na ploči.
Fotografija drvene školske klupe, išarane đačkim porukama, imala je otvor kakvi su imali originalni školski stolovi u SAD. Vinilna ploča unutra je bila umotana u gaćice, iako je kasnije ovaj marketinški trik ukinut, jer su navodno papirne gaćice bile zapaljive. Školski sto fotografisan za naslovnicu albuma izložen je u “Hard rok” kafeu u Las Vegasu.
Glassrpske.