Audi 80 (B1) je prvi model nemačkog proizvođača koji je prodat u milion primeraka. Debitovao je tačno pre 50 godina, u junu 1972. uoči Olimpisjkih igara u Minhenu, a naredne 1973. proglašen je za Evropski auto godine.
Njegovim lansiranjem, Audi je ušao u segment kompaktnih limuzina. Dužina automobila iznosila je 4,18 m, a međuosovinsko rastojanje 2,47 m.
Dizajniranje modela 80 započeto je još šezdesetih godina, a polazna osnova bila je da automobil bude izuzetno moderan i pouzdan.
Tadašnji šef tehničkog razvoja u Audiju, Ludvig Kraus, zahtevao je da se automobil rastereti gde god je to moguće, ali samo do nivoa da ne izgubi na izdržljivosti i čvrstoći.
U proizvodnju je ušao sa masom od samo 835 kg, sa bazičnim motorom od 1.2 l.
Još impresivnija je bila druga generacija, koja je lansirana na tržište 1978. godine i bila je prvi široko dostupan automobil sa quattro pogonom na sva 4 točka.
Tada se rodila ideja o “Vorsprung durch Technik”, a to je bio tek početak.
U trećoj generaciji iz 1986. primenjena su rešenja po kojima se Audi 80 ceni do danas. U tom pogledu, vrlo izdržljiva i bezbedna struktura karoserije bila je u rangu sa automobilima marke Volvo, a pocinkovani limovi, ukoliko automobil nije doživeo udes, i danas su u dobrom stanju.
Upravo u ovom modelu korišćen je sistem procon-ten koji je štitio putnike na prednjim sedištima u slučaju sudara. To je bio auto koji je kao opciju mogao imati ABS i, takođe, postojale su quattro verzije.
Još jedna inovacija viđena je u četvrtoj generaciji Audija 80, u kojoj je debitovao čuveni 1.9 TDI motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva.
Ovaj motor je postavio trendove u Audiju, ali i celoj Volkswagen grupaciji za kasnije decenije.
Poslednji Audi 80 već je bio percipiran kao model srednje klase, koji se, između ostalih, takmičio, sa BMW-om Serije 3 ili Mercedesom 190.
Između ostalog i zato što su se nudili snažni motori R5 i V6. Naravno, tu je bio i quattro pogon.
Posljednji Audi 80 takođe je bio prvi koji se pravio i u karavan verziji (Avant). Upravo je 80 Avant bio temelj za izradu prvog modela iz RS linije, odnosno Audija RS2, projektovanog i izrađenog u saradnji sa Porscheom.
Ovo je prvi porodični sportski automobil sa performansama uporedivim sa onima koje su krasile tadašnji BMW M5 ili Mercedesa 500E.
Audi 80 je takođe bio komercijalni hit, kako u Evropi tako i u SAD gde se prodavao pod oznakom Fox.
Postao je prvi model Audija koji je prodat u milion primeraka, a zajedno sa njegovim naslednikom, Audijem A4, do danas je proizvedeno 12,5 miliona jedinica (od modela B1 do B9).
B92.