Prva svjedočanstva o ovom postu imamo kod Sv. Atanasija Velikog. U Aleksandriji, Antiohiji i u ?erusalimu, ovaj post vezao se za Duhove, a ne za praznik Svetih Apostola Petra i Pavla, i trajao je jednu sedmicu.
Kasnije je ovaj post postao pripremni post za praznik Svetih Apostola i njegovo trajanje je postalo zavisno od Vaskrsa, odnosno praznika Silaska Svetog Duha – Pedesetnice.
Post je poznat i kao Apostolski i Ljetni post, a završava se 12. jula, na Petrovdan, praznik koji je posvećen svetiteljima Petru i Pavlu.
O visokom uvažavanju koje je Petrovski post imao među Hrišćanima, govori niz svetootačkih spisa, među kojima su i Amvrosije Milanski i Teodor Kirski.
Lav Veliki kaže da je Petrovski post “posebno važan, da bi kroz podvig očistili svoje misli i načinili se dostojnima darova Svetog Duha”.