„Plug-in“ hibridi do četiri puta neefikasniji u stvarnom saobraćaju - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

„Plug-in“ hibridi do četiri puta neefikasniji u stvarnom saobraćaju

Na njih se godinama gleda kao na perfektnu soluciju za prelazak na čisto električne automobile.

Naravno, reč je o „plug-in“ hibridima (PHEV), ali je problem što se oni najčešće ne koriste kako bi trebalo. Rezultat se ogleda u neuobičajenim razlikama na planu ekonomičnosti i emisije između laboratorijskih testiranja i realnog saobraćaja.

Po nemačkim istraživačima, „plug-in“ hibridi troše više fosilnih goriva i emituju do četiri puta više ugljen-dioksida u stvarnom saobraćaju, a razlog je neadekvatna eksploatacija elektromotora od strane vozača.

Tim istraživača iz Fraunhofer instituta za inovacije, analizirao je podatke vezane za potrošnju goriva u realnom saobraćaju i distancama koje je u okviru godinu dana prevalilo 100.000 „plug-in“ hibrida voženih u SAD, Kanadi, Kini, Nemačkoj, Holandiji i Norveškoj.

Došlo se do otkrića da je emisija ugljen-dioksida „plug-in“ hibrida u proseku iznosila između 50 i 300 grama po pređenom kilometru, što je do četiri puta više u odnosu na nominalnu emisiju utvrđenu testnim ciklusima, bilo da se radi o WLTP ili NEDC standardima.

Očigledno, zvanične pretpostavke u pogledu svakodnevne vožnje po pitanju pređene distance i punjenja baterija uz pomoć spoljnih izvora, bile su previše optimistične, jer većina vozača gotovo nikada nije punila automobile putem utičnice, usput prazneći baterije mnogo ranije.

Kao što znamo, „plug-in“ hibridna vozila obično kombinuju motor s unutrašnjim sagorevanjem s minimalno jednim elektromotorom, koji se napaja uz pomoć baterije koja može da se puni tokom vožnje ili preko spoljnog punjača.

Teoretski, trebalo bi da se iskoristi najbolje iz oba sveta, što podrazumeva potrošnju mnogo manje količine goriva od konvencionalnog automobila, uz mnogo veći domet u poređenju s čisto električnim vozilom.

Istraživači kažu da iz razloga što većina vozača PHEV-a gotovo nikada ne puni baterije tokom dnevne rutine, što u većini slučajeva za posledicu ima vožnju u hibridnom ili čistom SUS režimu, što negativno utiče na efikasnost.

Zaključak studije je da ne treba apriori biti protiv omasovljenja „plug-in“ hibrida, već je neophodno motivisati vozače da češće pune baterije putem spoljnih izvora, jer samo na taj način se mogu iskoristiti puni potencijali ovog tipa vozila.

Vrele Gume

Danas objavljeno

Kako se Dacia u krizi probila na vrh

Vanja A

Na elektrifikovane automobila se odnosila gotovo petina prodaje u trećem kvartalu u Evropi

Vanja A

Da li je ova Honda CR-X oldtajmer iz snova?

Vanja A

Ostavite komentar