15. Jula 2021.

Pininfarina Teorema Concept

Big Portal

Potpuno nova interpretacija potpuno električne, autonomne mobilnosti u ime korisničkog iskustva i tehnologije, proučavana je da bi se stvorio osećaj zajedništva i podstakla interakcija između putnika i spoljašnjeg okruženja.

„Kompanija Pininfarina je uvek gledala u budućnost koristeći koncept automobile kao inovaciono sredstvo za zacrtavanje smera i uvođenje novih vizija u pogledu upotrebljivosti i tehnologije u automobilskoj industriji – komentariše glavni kreativni direktor Kevin Rice. – Teorema, posebno želi da pruži ljudima zadovoljstvo življenja automobila, vožnje i putovanja, bez frustracija zbog povećane gužve i drugih kompromisa, sve dok integrišu AI, 5G i najnoviju tehnologiju da bi putnike usmerili ka novim neverovatnim iskustvima tokom putovanja.”

Kao izraz Pininfarinine vizije zajedničke, hiperpovezane mobilnosti budućnosti, Teorema je dizajnirana iznutra ka spolja. Dizajn timovi u Kambianu i Šangaju su stvorili unutrašnje iskustvo pre nego što su razvili eksterijer, počevši od električne skejtbord šasije koja omogućava automobilu da ima komfor prostor u svojoj unutrašnjosti. Tokom projekta, virtuelna laboratorija Pininfarina, koja je sastavni deo procesa dizajniranja, koristila je proširenu stvarnost, virtuelnu stvarnost i novu tehnologiju mešovite stvarnosti za brzo istraživanje različitih oblika, iskustava i scenarija.

Sa 1400 mm visine i 5400 mm dužine, Teorema je zamišljena da putnicima omogući razmenu iskustava tokom putovanja, tako i pružanje trenutaka privatnosti po želji. Poput ulaska u dnevnu sobu, ulazak se odvija jednostavnim ulaskom u nju dok se zadnji deo otvara, a krov proteže prema gore i napred.

Iskorišćavajući Pininfarininu stručnost u dizajniranju enterijera i potrazi za blagostanjem, Teorema pruža unutrašnji prostor koji se može koristiti na različite načine i nudi potpuno novu lakoću kretanja u automobilu. Putnici su smešteni u petougao koji stvara usku kabinu napred i široku pozadi. Centralni, modularni prostor sličan kućnom okruženju omogućava putnicima da učestvuju u različitim akcijama, trenucima i iskustvima, uključujući na primer privatni pozadinski prostor u koji se putnici mogu povući da se odmore ili spavaju. Bočna strana automobila može da se koristi kao naslon za leđa kada putnici to žele, jer nema bočnog ulaza, što takođe čini automobil krućim i lakšim.

Teorema takođe ima inovativni aerodinamički koncept potvrđen kroz procene CFD-a, u svetlu jedinstvenog iskustva Pininfarine koje omogućava njegov vlastiti vazdušni tunel. Kada se gleda odozgo, Teorema je podeljena na tri odvojena dela. Između centralnog životnog prostora i spoljne površine svake strane automobila, otvoreni vazdušni kanali omogućavaju protok vazduha kroz celo vozilo. Odeljci kanala glatko smanjuju svoju površinu i ovaj oblik generiše ubrzanje protoka vazduha koji prolazi kroz njih. Mlaznice velike brzine koje izlaze na zadnji kraj automobila, poboljšavajući aerodinamične performanse, pomažući u smanjenju otpora i poboljšavajući efikasnost automobila.

Kao i kod svih Pininfarininih dizajna, čistoća, elegancija i inovativnost su temelji dizajna Teoreme, ali ovoga puta tim je želeo da stvori nešto sofisticirano impresivno uprkos upotrebi zaista jednostavnih oblika, gde nedostatak bočnih vrata daje neočekivanu lakoću u stilu.

Teorema je potpuno autonomna, ali može lako da prebacuje između različitih režima vožnje u skladu sa preferencama putnika i različitim situacijama u vožnji: u AUTONOMY MODE, vozilo je potpuno autonomno, zato nije potreban vozač. Vozač je okrenut kao preostala četiri putnika, ostavljajući dovoljno prostora da svima pruži osećaj da imaju svoju privatnu čauru. DRIVE MODE garantuje osećaj zajednice i sve što se dešava u pokretu vozila se deli. Različita područja enterijera postaju iste boje, pružajući podsvesnu vezu koja sve stanare održava u zajedničkom iskustvu. Kada je automobil u REST MODU (REŽIM ODMORA), cela unutrašnjost postaje društveni prostor u kome se ljudi mogu da se prebace na bilo koji željeni položaj. Unutrašnje okruženje i pametna sedišta automatski se menjaju kako bi omogućili ljudima da se druže ili odmaraju.

Pininfarinin virtuelni konceptni automobil poseduje različite tehnologije integrisane zahvaljujući saradnji odabranih vodećih partnera koji su zajedno radili na pružanju neverovatnog putničkog iskustva.

Oštre i živopisne virtuelne slike sa neviđenom kolor dubinom usklađene su sa stvarnim svetom i omogućavaju putnicima da budu informisani o relevantnim saobraćajnim informacijama i zanimljivim mestima. Pojavljuju se iza vetrobranskog stakla i bočnih stakala automobila. Putnici takođe imaju mogućnost interakcije sa prikazanim informacijama da bi saznali više ili ih podelili sa drugim ljudima u vozilu.

“U bliskoj budućnosti ćemo dobiti potpuno novo vizuelno iskustvo tokom putovanja. Neprekidna kombinacija virtuelnog sveta i stvarnog pružiće kvalitativno novi nivo sigurnosti i udobnosti. Ovaj automobil možda većini nas deluje futuristički, ali deo naših tehnologija implementiranih u Teoremi već je ovde i spreman za masovnu proizvodnju“, kaže Vitaly Ponomarev, osnivač i izvršni direktor WawRaya.

Tasteri su skriveni ispod unutrašnjih površina automobila i pojavljuju se samo kada vozač pređe rukom preko njih. Svako dugme ima malo drugačiji oblik, omogućavajući vozaču da ih lako prepozna bez skidanja pogleda sa puta. Korišćenje pametnog stakla u zadnjem delu automobila omogućava putnicima da uživaju u svojoj privatnosti i da regulišu svetlost koja ulazi spolja, pružajući tada mogućnost, takođe zahvaljujući sklopivim ravnim sedištima, da stvore udobnu čuru u kojoj će se odmorati.

Sedišta su dizajnirana zajedno sa Poltrona Frau da bi se obezbedilo maksimalno opuštanje i omogućilo putnicima da se istegnu. Sedišta mogu da se spuste ravno, pretvarajući se u klupu ili krevetić, pružajući mogućnost ili sučeljavanja, u trenutku ugodnosti, ili ležanja tokom intimnijeg vremena.

Teorema se bazira na rešenju platforme napravljenoj na BENTELER Electric Drive Sistemu (BEDS). Ovo je veoma efikasno rešenje i omogućava brzo postavljanje novih električnih vozila, zahvaljujući skalabilnom i modularnom dizajnu.

Na kraju, Teorema je pravi demonstrator Pininfarininih veština u razvoju digitalnih automobila, što čini proces dizajna bržim i efikasnijim, a biće i tema prezentacija namenjenih italijanskim i međunarodnim kupcima.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Izvor: Pininfarina

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare