Peugeot 408 – nova forma porodične limuzine - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Peugeot 408 – nova forma porodične limuzine

Peugeot 408 sa „dinamičnim zadnjim krajem“ je novi model u ponudi francuskog proizvođača, koji je pozicioniran između većeg 508 i SUV modela 3008. Novi 408 ima pet vrata i povišeni klirens, a fokusiran je na praktičnost i stil. Francuska kompanija naglašava da je ovo prvo vozilo ove vrste na tržištu….

Peugeot 408 sa „dinamičnim zadnjim krajem“ je novi model u ponudi francuskog proizvođača, koji je pozicioniran između većeg 508 i SUV modela 3008. Novi 408 ima pet vrata i povišeni klirens, a fokusiran je na praktičnost i stil. Francuska kompanija naglašava da je ovo prvo vozilo ove vrste na tržištu.

Automobil je dugačak 4,69m, razmak među osovinama je 2,79m, a visok je 1,48m. Aerodinamički koeficijent je samo 0,28Cd uprkos izdignutoj karoseriji. Zapremina prtljažnika je od 536l do 1611l, a kod plag-in hibrida je 471l. Na prednjoj strani imamo novu masku, kakvu ćemo viđati na budućim modelima ove marke.

Model donosi novu karoserijsku formu, ali je tehnologija ispod nje dobro poznata. Vozilo koristi najnoviju evoluciju platforme EMP2 i imaće samo jedan čisto benzinski motor, kao i plag-in hibridni pogon na početku prodaje sledeće godine. Peugeot je najavio i potpuno električnu varijantu „nekoliko meseci kasnije“.

Jedina neelektrifikovana varijanta će biti 1,2 litarski trocilndrični turbo benzinac od 130KS, a i on će krajem 2023. godine biti zamenjen blagim hibridnim pogonom.

Par plag-in hibridnih pogona su Hybrid 180 i Hybrid 225, pri čemu brojevi u nazivu označavaju snagu. Obe varijante koriste isti 1,6 litarski bnzinski agregat potpomognut turbom u kombinaciji sa električnim agregatom koji dobija struju iz baterije kapaciteta 12,4kWh. Punjenje na kućnom punjaču od 7kW traje 55 minuta. Za sada nisu objavljene infromacije o efikasnosti, autonomiji i performansama.

Svi motori su upreni sa osmostepenim automatskim menjačem. Procenjeno ubrzanje čistog benzinca do 100km/h je oko 10 sekundi, a hibrida oko 8,5 sekundi ili manje.

Direktor ovog projekta Pjer-Pol Matej izjavio je da je dizajn novog 408 rezultat ponovne razrade ideje klasične limuzine. „Vozačka pozicija je dinamična – viša nego kod limuzine, ali ne toliko kao kod kupe SUV-a. To je za ljude koji traže nešto novo. Ovo je veoma dinamična imuzina sa osećajem savremenog Peugeot DNK“, rekao je Matej.

Centralna konzola je isttog dizajna kao kod hečbeka 308, a i-Connect Advanced multimedijalni sistem je podržan najnovijim i-Toggles površinama osetljivim na dodir u donjem delu konzole. Softver se osvežava putem interneta. Focal audio sistem ima 10 zvučnika, tu su LED matriks svetla i mogućnost povezivanja mobilnih telefona. Kabina raspolaže sa četiri USB porta i bežičnim punjenjem. Vrata prtljažnika su elektrifikovana, a vozilo raspolaže najnovijom tehnologijom za poluautonomnu vožnju.

Izvor: Nacionalnaklasa

Danas objavljeno

Istraživanje: Čovjek postaje srećniji kada se riješi svog automobila

Vanja A

Ford radi na farovima koji projektuju informacije direktno na put ispred vas

Vanja A

Kompromis? Njemački tužilac traži ograničenje brzine od 200 km/h na auto-putu

Vanja A

Ostavite komentar