Naime, potrošenost svih sklopova kao i generalno stanje automobila velikim dijelom zavise od pređene kilometraže. Prevedeno, kupovinom automobila sa skinutom kilometražom kupac plaća višu cijenu nego što vozilo zaista vrijedi.
Kompanija carVertical, koja provjerava istorijat vozila na temelju broja šasije, provela je istraživanje kako bi utvrdila na kojim automobilima se najčešće skida kilometraža. Pri tome su podatke prikupili iz vlastite opsežne baze podataka.
U periodu od 12 mjeseci, između oktobra 2019. i oktobra 2020., radnici carVerticala su prikupljali podatke s različitih tržišta širom svijeta, uključujući Poljsku, Rumuniju, Mađarsku, Francusku, Sloveniju, Slovačku, Češku, Letoniju, Bugarsku, Ukrajinu, Srbiju, Njemačku, Hrvatsku, Rusiju i Sjedinjene Američke Države.
BMW je najpopularniji predmet prevare
Dobiveni popis sadrži postotke automobila sa skinutom kilometražom na temelju svih promatranih modela.
Dostupni podaci otkrivaju da su slučajevi skidanja kilometraže najčešći među automobilima njemačkih proizvođača, i to posebno iz premium segmenta. Nepošteni trgovci polovnih automobilima najčešće skidaju kilometražu na vozilima poput BMW-ove serije 7 ili X5. Istraživanje je pokazalo da gotovo svaki treći BMW serije 7, X5, pa i serije 5 ima skinutu kilometražu.
Osim na BMW-u, skida se i na Audijima (A5/A6), Mercedesovoj E klasi, te “ekonomskim” markama poput Škode i Volkswagena.
Skidanje kilometraže je češće kod starijih automobila
Jedan od ključnih činioca vezanih za skidanje kilometraže je starost vozila, s time da su stariji automobili češće mete ovakvih prevara. Istraživanje je pokazalo da je većina premium vozila sa skinutom kilometražom starija od onih iz ekonomske klase.
Najpopularniji BMW-ovi modeli sa skinutom kilometražom su stari između 10 i 15 godina. Kada je pak u pitanju Mercedesova E klasa, najviše se skidaju kilometri na vozilima proizvedenim između 2002. i 2004. godine.
Kod jeftinijih vozila iz ekonomske klase kilometraža se skida na novijim vozilima, koja još imaju visoku cijenu. Tako će se tijekom prvih deset godina najčešće skidati kilometraža na rabljenim bestselerima poput VW Passata ili Škode Octavije i Superba.
Najopasnije je kupovati rabljene premium dizelaše
Zanimljivo je i poređenje prema tipu goriva. Dizelaši u pravilu prelaze veće kilometraže pa je i kod njih češći slučaj ilegalnih intervencija. Vrlo često se iz zemalja zapadne Evrope uvoze automobili koji su prešli i preko 300.000 kilometara, a potom se nakon skidanja kilometraže prodaju po visokim cijenama na tržištima poput našeg. A da stvar bude gora, to su vozila kojih se na Zapadu rješavaju zbog visokih troškova održavanja i onda ona završe na istoku Evrope i Balkanu kao tražena roba.
Rumunija je neslavni predvodnik
Očekivano, prevare s kilometražom su mnogo učestalije u zemljama Srednje i Istočne Evrope, dok je njihova prisutnost u zapadnim zemljama značajno manja.
Najveći udio automobila sa skinutom kilometražom bilježe one zemlje u kojima je snažan uvoz polovnih vozila iz Zapadne Evrope. Kod svakog desetog automobila u Rumuniji ili Letoniji postoji velika mogućnost manipulacija brojem kilometara, dok je u Hrvatskoj taj postotak niži, na nivou ispod 5%.