Jedna od najčešćih je digitalna mimikrija prilikom koje se stvaraju lažne “aplikacije” koje su kopije postojećih, a sve sa ciljem iznude informacije. Portal HotHardware prenosi koje se to aplikacije najčešće lažiraju.
Zvanično istraživanje
VirusTotal, kompanija koja analizira više od dva miliona fajlova i sajtova na svakodnevnom nivou testirajući ih upotrebom više od 70 antivirusnih skenera objavila je izveštaj o tome koje se metode najčešće koriste sa pokušajem da se korisnici prevare. Prednjači takozvana mimikrija, tj. lažiranje aplikacije koje koristite svakog dana, a sa ciljem navođenja korisnika da lažnoj i malicioznoj aplikaciji ostavite vaše esencijalne podatke.
Kako im to polazi za rukom? Jedna od najpopularnijih metoda polazi od od vizuelnog aspekta, pa su tako ikonice lažnih aplikacija ili identične ili veoma slične onim pravim. Nakon toga meta je skoro pa upecana, a neke od aplikacija i programa koje se najčešće lažiraju su sledeći:
- Skype – 28%
- Adobe Acrobat – 18,2%
- VLC Media Player – 17,6%
- 7zip – 11,5%
- Team Viewer – 7,5%
- CCleaner – 5,6%
- Microsoft Edge – 2,5%
- Steam – 2,3%
- Zoom – 1,8%
- WhatsApp – 0,8%
Dodatne informacije
Što se tiče ostalih bitnih informacija vezanih za “malware”, VirusTotal izneo je sledeće zaključke:
- Deset procenata najpopularnijih domena na Alexa pametnom asistentu distribuirali su sumnjive sadržaje
- 0,1% legitimnih hostova popularnih aplikacija i programa distribuirali su “malware”
- 87% od više od jednog miliona malicioznih primeraka koje je VirusTotal istražio od januara prošle godine imali su validni digitalni potpis
- Sve je više aplikacije koje mimikrijom pokušavaju da eksploatišu informacije korisnika
Ono što je, prema našem mišljenju, ključ ovog istraživanja nisu samo lažne aplikacije i programi već i činjenica da se “malware” može naći i na legitimnim domenima. Koji je lek? Jedino pamet u glavu i stara srpska izreka tri puta meri, jednom seci. Ukoliko vam se učini da vam je nešto sumnjivo, što bi rekli govornici engleskog jezika, “keep walking”.
Benchmark.