U ovom trenutku mu se pridružuje i kompanija ARM sa svojim Immortalis rešenjem. Kakve su mu specifikacije i zbog čega je ovo važan korak napred prenosi 9to5Google.
Šta je ray tracing?
Šta je tačno ray tracing? To je tehnologija koja omogućava realističnije iscrtavanje osvetljenja u video igrama i koja zahteva hardversku podršku od strane grafičkog čipa kako bi se mogla ostvariti na pravi način. Ray tracing je prisutan u svetu računara već neko vreme, dok je prvi mobilni čipset koji je doneo hardversku podršku za ray tracing Samsung Exynos 2200. Međutim, sada se u tu trku uključuje i ARM.
Tehničke specifikacije
Immortalis-G715 prvi je GPU kompanije ARM koji donosi podršku za hardverski ubrzan ray tracing. Prem navodima ove kompanije, segment na čipu određen za ray tracing zauzima samo 4% fizičkog prostora rezervisanog za šejderske jedinice. Međutim, i tako mali deo čipa donosi preko 300% poboljšanja performansi u odnosu na softverski ray tracing.
Immortalis-G715 je novi najjači grafički procesor zasnovan na klasičnoj Mali arhitekturi koji donosi od 10 do 16 jezgara i obećava oko 15% više performansi na prethodnu perjanicu ove kompanije. Pored toga, ARM tvrdi kako ovaj GPU donosi i poboljšane sposobnosti za mašinsko učenje i kompjutersku obradu fotografije.
Zašto je to bitno?
Nakon kompanije Samsung, i AMR donosi GPU sa podrškom za ray tracing, pa od najvećih igrača, bez podrške za ray tracing sada ostaju samo Qualcomm grafike. Ovo je važna stvar za mobilni gejming industriju koja će dobiti više mogućnosti za prikaz realističnije grafike u igrama, a razvojni studiji će imati više prostora za bolje vizuelne efekte.
Međutim, za sada se mobilna gejming industrija još uvek nije ozbiljnije prihvatila ray tracing mogućnosti, pa je možda inicijativa kompanije ARM polazna tačka za implementaciju ove tehnologije unutar naslova namenjenih za mobilne telefone.
Benchmark.