Ovaj minijaturni V8 motor privlači veliku pažnju - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Ovaj minijaturni V8 motor privlači veliku pažnju

Znamo za one američke termine za agregate o kojima Tomasović stalno piše. Te neki „Big Block“, pa „Small Block“, a sada iako pišemo o V8 motoru, ovde se radi o „Mini Blocku“, da ostanemo u nomenklaturi Jenkija. Ipak, maleni Toyan FS-V800 nije iz Amerike, već dolazi iz Narodne Republike Kine. Konstruisan je u duhu pravih V8 makina, ali ne za upotrebu u automobilima. Kako to?

Pa agregat je težak svega dva kilograma, nudi radnu zapreminu od 28 kubnih centimetara, a kada je u najboljem izdanju, onda nudi, ne više od 4,35 konjskih snaga.

Ako niste čuli za firmu Toyan, da kažemo da se radi o kineskom proizvođaču motora specijalizovanom za razvoj malenih agregata za svrhe ugradnje u prikladna vozila (makete ili modele). Kada se priča o motorima za malene modele, čovek spontano pomisli na dvotaktne motore, ili na ekstremne brzine sa odgovarajućim škripom. Možda pak na tiho zujanje elektromotora.

Poslednja stvar na koju biste verovatno pomislili u ovom kontekstu je blok u rasporedu V8. Ali, Toyan sada ima upravo to. Artikal nazvan FS-V800 predstavlja set sastavljen od mnogobrojnih minijaturnih delova i isporučuje se u elegantnoj poklon kutiji. Mini-V8 će kasnije takođe biti ponuđen i kao u potpunosti sklopljen, ali u početku ponuda predviđa da to uradite sami – što je prilično uobičajeno na polju izrade maketa ili malih modela. U video klipu se to jasno demonstrira, uključujući konačnu funkciju i proveru zvuka.

Mini-V8 je izrađen na potupno uporediv način kao i veliki modeli agregata koji su poslužili kao referenca, jedino što je sve na njemu minijaturno. Agregat je dug i visok dvanaest santimetara, dok je širina samo tri centimetra. Sledstveno, motor je četvorotaktni.

Pošto su ventili čak i „manji od malih“, dovoljna su dva po cilindru. Spolja, Toyan deluje kao da inkorporira  dvostruke bregaste osovine (DOHC), ali iznutra pokreće jednu centralnu bregastu osovinu po glavi sa četiri cilindra. Prečnik i hod klipova od oko 17 milimetara za svaki, rezultiraju zapreminom jednog cilindra od 3,5 kubnih centimetara. Pomnoženo sa osam, koliko je ukupno cilindara, dobijamo 28 kubnih centimetara, što je približno upola manje od mopeda iz uvodne kategorije (do 50 kubika). Krug vode za hlađenje u motoru Mini-V8, pokretan radilicom, je još više izuzetan.

Naravno, mališan ne urliče i ne divlja kao što to čine automobilski motori u V8 rasporedu, oni koji se s kubikažom kreću u intervalu između četiri i čak deset litara. Ali, zato veći broj obrtaja razvija ovja Mini-V8. I to mnogo veći, što je imperativ kako bi se oslobodila koliko-toliko pristojna snaga, a prema deklaraciji proizvođača, pričamo o 4,35 „konja“ pri 11.200 o/min. Ograničenje broja obrtaja kolenastog vratila je postavljeno na 12.500 o/min. Kroz minijaturni karburator, koji je podržan pumpama, protiče mešavina benzina i 25 do 30 % „goriva za male modele“, tačnije: nitrometana.

Za kraj još da kažemo da set delova za sklapanje ovog V8 mališana iz Toyana staje 1,5 hiljada američkih dolara, uz opasku da montaža ove jedinice može biti ozbiljno iskušenje za pojedinca, posebno imajući u vidu samu veličinu delova. U svakom slučaju odlično iskustvo i vežba za persone s talentom za mašinstvo.

AutoRepublika

Danas objavljeno

Oglasili prodaju „poršea“ vrijednih 148.000 dolara za 18.000

Zeljka

Manje subvencije – mnogo slabija prodaja

Zeljka

Izgubili 2 milijarde pa ušli u Formulu 1

Vanja A

Ostavite komentar