Osmislio je novi Stojadin, a sada i električni bolid sa iznenađujućom cenom - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Osmislio je novi Stojadin, a sada i električni bolid sa iznenađujućom cenom

U Kanadi će od sljedeće godine početi proizvodnja supersportskog električnog bolida koji bi izuzetno niskom cijenom trebalo da napravi pometnju na tržištu egzotičnih automobila, piše Index.hr.

U Kanadi će od sljedeće godine početi proizvodnja supersportskog električnog bolida koji bi izuzetno niskom cijenom trebalo da napravi pometnju na tržištu egzotičnih automobila, piše Index.hr.

Za Mihaela Merklera, mladog makedonskog dizajnera hrvatskih korena, prvi put smo čuli kada je objavio dizajn Stojadina za novi milenijum. Koncept Yugo GT500 je odmah osvojio mase jasno odigravši na emocije svih kojima je Stojadin nešto značio u životu. Retro inspiracija je tu odlično prihvaćena.

A nismo trebali ni dugo da čekamo na novu dizajnersku kreaciju iz istog izvora. Ali za razliku od prethodnog, mada zahtevniji, ovaj je izazvao interes investitora i ići će u proizvodnju. Konačni izgled koncepta je odobren, a automobil je dobio i novo ime.

Zove se Quds, što dolazi od reči Al-Quds, što je arapski izraz za ”sveti”, ali i za sam Jerusalim. I da, zlatna maska je inspirisana Zlatnom kupolom iz Jerusalima, najstarijom i po mnogima najlepšom džamijom.

Vratimo se automobilu i pomenimo da će osnova biti Dubuc Tomahawk, električni bolid koji se već proizvodi u Kanadi. Prve procene govore da će Quds moći do 100 km/h za 2,9 sekundi, i to sve do 260 km/h, uz teoretski domet i do 800 km. Osim dramatičnog izgleda, tu su i gullwing vrata te vrhunski materijali u jednostavno dizajniranoj kabini.

A sada ono najbolje. Iza kanadske kompanije Electra stoji uspešni biznismen Jihad Mohammad, a on s ovim automobilom nema potrebu da zaradi, već želi da ekološki prihvatljiv sportski automobil učini dostupnim širem sloju populacije. Upravo zato cena automobila neće biti ni blizu milion dolara, već na nivou od tek 70.000 dolara. Kako bi taj plan bio održiv, u Electri planiraju da otvore niz manjih proizvodnih pogona širom sveta s bazom u Kanadi i da učine projekat održivim.

“Mi radimo auto za prosečnog kupca koji čini 50% današnjeg tržišta. Napravićemo auto koji se obično prodaje za milion USD, a mi ćemo ga prodavati za 70.000 USD za prosečnog kupca srednje klase. Ne treba nam superprofit, želimo pomoći okolini, a ne možemo se osloniti samo na one koji si mogu priuštiti jako skupe automobile. Ako uspemo da zamenimo samo 1% automobila na ulicama, neće biti uticaja na okolinu, ali ako 50% automobila zamenimo električnim, to će definitivno činiti razliku”, kaže se u saopštenju.

Izvor: Index/Autoblog

Danas objavljeno

Huawei počinje sa prodajom SERES SF5 automobila u vodećim prodavnicama u Kini

Vanja A

BMW M3 i M4 od leta sa pogonom na sve točkove, do stotke za 3,5 s

Zeljka

Volkswagen ID.4 – najbolji automobil na svijetu

Zeljka

Ostavite komentar