Opasan kult Kardašijanovih koji se sve više širi svijetom - BIGportal.ba
Magazin Showbiz

Opasan kult Kardašijanovih koji se sve više širi svijetom

Dokumentarac “Generation Wealth” govori o tome da u današnje vrijeme svi žele da postanu bogati, a zaboravljaju šta je zaista bitno u životu

Američka umetnica i producentkinja dokumentaraca Loren Grinfild (53) se u svom dokumentarcu “Generation Wealth” bavi time što se omladina u poslednjih nekoliko godina upoređuje sa bogatim porodicama, milijarderima i slavnim ličnostima i sve vreme teže ka tome da budu bogati, dok zapostavljaju porodicu, prijatelje, zdravlje i prave vrednosti u životu.

Dečji terapeut Stiven Josefson kaže da mu deca sve češće na pitanje šta žele da budu kad porastu odgovaraju sa “bogati i slavni”. On kaže da su takva deca izložena riziku oboljevanja od depresije i da to ne vodi istinski srećnom životu.

– Svi žele da budu bogati – rekao je američki milijarder Dejvid Sigl, koji prodaje luksuzne apartmane na kredit radnicima srednje klase.

– Ako ne mogu da budu bogati, žele da se osećaju bogatima, ako se ne osećaju bogatima, onda su najverovatnije mrtvi – naglašava on.

Potraga za bogatstvom dugo je deo onog poznatog “američkog sna”.

I, zapravo, nema ništa loše što ljudi žele da sebi osiguraju bolji materijalni život, ali ne treba preterivati i puštati da samo novac bude motivacija u životu.

– Novac kvari decu – rekao je 14-godišnji Adam dok je oko njega igrala go go plesačica na žurki povodom Bar Micve u jednom noćnom klubu. Dečak je rekao da se ne isplati potrošiti manje od 90.000 dolara na takvo slavlje, jer onda neće imati sreće te godine.

Autorka dokumentarca smatra da ljudi postaju zavisni o tome da imaju sve više i više novca, stvari i statusa za koje mislie da iz njih sreća dolazi. Istovremeno se gubi pogled na vrednosti, na cenu i troškove takvih ambicija. Autorka se pita kako je Američki san postao Američka noćna mora? Ona to naziva “Kardašijan efektom”.

Poslednjih godina slavni i bogati nas obasipaju raznim prikazima luksuznog života i modnim trendovima. To se najbolje može videti na primeru emisija koje su se od “običnih porodičnih” vremenom razvile i postale “bogataške” priče u kojima je najveći uspeh kada mlada i bogata devojka troši ogromne kolilčine novca.

Među takvim sapunicama su rijaliti šou ironično nazvan “The simple Life”, u kom je Paris Hilton u glavnoj ulozi. Kim Kardašijan je 2007. godine počela da snima rijaliti šou “Keeping Up njith the Kardashians”. I jedna i druga su podstakle trend luksuznog života sa luksuznim vrednostima.

Ove emisije prikazuju obožavateljima ne toliko porodični život koliko njihov jedinstveni stil, putovanja u Vegas, u skupe restorane, prodavnice, kozmetičke i razne druge salone, a mladi koji gledaju emisiju žele to isto.

Istraživanja pokazuju da što više snimaka bogatih vidimo u medijima, to ćemo više pomisliti i zamisliti druge bogatijima nešto što to oni zapravo jesu.

Ekonomistkinja Džulijet Šor kaže da se danas za razliku od ranije, kad smo se upoređivali sa našim komšijama koji su malo bogatiji od nas, upoređujemo sa slavnima i provodimo više vremena gledajući šta rade. Američki san je prerastao od ostvarivog sna koji je bio rezultat teškog rada u život iz mašte kojeg karakterizuje samougađanje, popularnost i narcizam.

Danas se mladi ugledaju na mlađu sestru Kim Kardašijan, Kajli Džener. Magazin Forbs je nedavno pisao kako je ona drugu godinu za redom najmlađa milijarderka, a onda su je skinuli sa te liste kada su ustanovili da je teška “samo” 900.000 dolara. Ona im je uzor i to je jedini cilj koji žele da postignu.

– Prezentacija sebe koju pokazujete svetu negira i skriva ono što vi zapravo jeste – rekao je Kris Hedžs u dokumentarcu “Generation Wealth”.

Ono što nam je pre bio luksuz sada je postao potreba. U većoj ili manjoj meri svi sledimo taj “toksični san”. Konstantna potraga za još više novca dovodi nas do toga da žrtvujemo stvari koje su zapravo važne porodicu, društvo, naše zdravlje.

Nekada za vreme slomova, finansijskih i ličnih kriza, dogodi se da imamo priliku da vidimo “prostor” u kojoj živimo i da shvatimo da je sve to iluzija, što se desilo i za vreme pandemije korona virusa kada smo se ponovo vratili svojim osnovnim potrebama, bez imalo luksuza.

Pokušajmo da naučimo našu decu šta su prave vrednosti.

Izvor: Telegraf/Novosti

Danas objavljeno

Nepoznati ponuđač platio 45 miliona KM za desetominutno putovanje u svemir s osnivačem Amazona

V.R.

Kako da otkrijete da li on flertuje s vama?

V.R.

Natalie Portman i Julianne Moore glumit će u drami “May December”

V.R.

Ostavite komentar