Omiljeno srpsko jelo zdravije nego što smo mislili: Samo pola šolje dnevno je dovoljno - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Omiljeno srpsko jelo zdravije nego što smo mislili: Samo pola šolje dnevno je dovoljno

Prema studiji USDA Službe za poljoprivredna istraživanja dodavanje kuvanog crnog pasulja u ishranu sa visokim sadržajem masti smanjilo je osetljivost na insulin i druge pojave koje su često povezane sa dijabetesom i obnovilo ravnotežu crevnih bakterija kod gojaznih miševa.

Samo što je ekvivalentno jednoj porciji crnog pasulja na dan za veličinu miša – oko pola šolje za čoveka – smanjilo je insulinsku rezistenciju za 87 procenata kod gojaznih miševa u poređenju sa gojaznim miševima koji su jeli istu ishranu sa visokim sadržajem masti samo bez crnog pasulja.

Insulinska rezistencija je kada je odgovor tela na hormon insulin poremećen, tako da glukoza u krvi ne može da se koristi za energiju, što dovodi do visokog šećera u krvi, faktora koji često dovodi do dijabetesa.

Miševi na ishrani sa visokim sadržajem masti i crnog pasulja takođe su smanjili holesterol lipoproteina niske gustine (LDL), takozvani loš holesterol, 28 procenata i nivoe triglicerida za 37 procenata u poređenju sa miševima koji su jeli ishranu sa visokim sadržajem masti bez crnog pasulja.

Ovo su oba faktora rizika za kardiovaskularne bolesti.

Ostali biomarkeri povezani sa dijabetesom, kao što su nivoi leptina, glukagona i grupa inflamatornih biohemikalija, su bili značajno bolji kod miševa na dijeti sa visokim sadržajem masti i crnog pasulja.

Istraživači su takođe otkrili da dodavanje crnog pasulja u ishranu sa visokim sadržajem masti vraća ravnotežu zdravih bakterija u crevima, posebno smanjujući odnos Firmicutes bakterija i bakterija Bacteroidetes u crevima za 64 procenta u poređenju sa miševima na dijeti sa visokim sadržajem masti bez crnog pasulja.

Visok odnos Firmicutes i Bacteroidetes povezan je sa gojaznošću. Intestinalne bakterije povezane sa zapaljenjem, kao što su Blautia i Clostridium, sve su značajno smanjene kod miševa koji su hranjeni dijetom sa visokim sadržajem masti i crnog pasulja.

“Ovo istraživanje sugeriše da konzumiranje čak i male količine crnog pasulja može imati višestruke zdravstvene koristi”, rekao je hemičar istraživanja ARS Volas Jokojama iz Jedinice za istraživanje zdrave prerađene hrane Zapadnog regionalnog istraživačkog centra u Kaliforniji, prenosi Technology.

Jokojama je predvodio studiju, koja je objavljena u naučnom časopisu Foods.

Možda najzanimljivije naučne informacije koje dolaze iz ove studije, prema Jokojami, su podaci za početak utvrđivanja kako crni pasulj poboljšava insulinsku rezistenciju.

Čini se da crni pasulj može inhibirati JNK/c-Jun put, ključni metabolički put koji ima mnogo, ali ne nužno dobro definisanih funkcija, uključujući regulisanje inflamatornih odgovora.

Veruje se da je hronična upala osnova za insulinsku rezistenciju i druge metaboličke bolesti.

Crni pasulj, tačnije pasulj crne kornjače (Phaseolus vulgaris), uglavnom ima malo masti i puno vlakana i proteina.

Popularne su u latinoameričkim, meksičkim i karipskim kuhinjama, kao iu kejdžunskoj i kreolskoj kuhinji. Kao i svi obični pasulj, crni pasulj je porijeklom iz Amerike. Danas su predstavljeni širom sveta da bi postali poznati kao frijoles negros ili poroto negro na španskom, feijao preto na portugalskom i karuppu kaaramani i kala ghevada u raznim regionalnim kuhinjama Indije.

Danas objavljeno

Dijelovi tijela koje treba prati sapunom svaki dan

Vanja A

Najslađa kraljica jeseni

Vanja A

Naučnici potvrdili 7 namirnica koje te čine srećnim

Vanja A

Ostavite komentar