20. Januara 2022.

“Odluku o potpunoj elektrifikaciji doneli političari, a ne auto-industrija”

Big Portal

Evropska unija je odlučila da zabrani prodaju novih automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine, ali Tavares smatra da primoravanje proizvođača automobila da pređu na potpuno električna vozila nije najefikasniji način za borbu protiv klimatskih promena.

“Ono što je jasno je da je elektrifikacija tehnologija koju biraju političari, a ne industrija”
, rekao je on u zajedničkom intervjuu za nekoliko evropskih novina.

“Kada se uzme u obzir trenutni evropski energetski miks, električni automobil treba da pređe 70.000 kilometara da bi ‘anulirao’ ugljenični otisak proizvodnje baterije i da bi se po tome izjednačio sa ‘lakim’ hibridnim automobilom, koji košta upola manje”, objašnjava Tavares.

Ipak, znajući da motori sa unutrašnjim sagorevanjem neće postojati zauvek, Stellantis kreće u elektrifikaciju svoje proizvodne game.

U planu koji je objavljen prošle godine, kompanija je rekla da će predstaviti 21 novi plug-in hibridni i potpuno električni model u naredne dve godine. Takođe je potvrđeno da će Alfa Romeo biti 100 odsto električni do 2027. godine, a Opel/Vauxhall do 2028.

Tokom intervjua, Tavares je dodao da prisiljavanje proizvođača automobila da transformišu svoje planove i lance snabdevanja kako bi odgovarali električnim vozilima “stvara i društveni rizik” i rekao da će pokušati da izbegne zatvaranje bilo koje fabrike u Evropi, prenosi Auto News.

“Generalno se držim obećanja koja dajem, ali takođe moramo da ostanemo konkurentni kao kompanija”, rekao je on i napomenuo da su troškovi proizvodnje u Italiji “značajno veći, ponekad duplo veći od onih u fabrikama u drugim evropskim zemljama”, zbog visoke cene lokalne energije.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare