Nutricionista objasnio prednosti i mane najpopularnijih dijeta - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Nutricionista objasnio prednosti i mane najpopularnijih dijeta

Mnogi žele da skinu par kilograma, ali s toliko dijeta i planova ishrane koju možete sa izaberete, teško je znati koje najbolje funkcionišu i daju trajne rezultate.

Dijete kao što su povremeni post, mediteranska i keto dijeta stekle su popularnost proteklih godina zbog svojih rezultata.

Korni Kardašijan i Dženifer Aniston su među mnogim slavnim osobama koje se drže povremenog posta, dok su slavne osobe poput Vanese Hudžens odabrale keto dijetu.

U razgovoru za Daily Mail nutricionist Entoni Orajli objasnio je da svaka popularna dijeta ima prednosti i mane i da nijedna nije čarobno ili brzo rešenje.

“Ključno je sprovesti lično istraživanje pre nego što promenite ishranu. Prvo odredite koliki vam je kalorijski unos potreban, a potom odaberite stil ishrane prema svojim mogućnostima i željama”, izjavio je pa popisao glavne prednosti i nedostatke popularnih dijeta.

Povremeni post

Povremeni post uključuje unos svih kalorija u određenom razdoblju u danu i gladovanje u ostatku dana. Postoje različiti pristupi, a najpopularniji je 16:8, u kojem se 16 sati posti (dozvoljeni su voda, crna kafa i čaj bez šećera i mleka), dok se 8 sati u danu može da jede. Koncept je da jedete manje kalorija jer imate uži vremenski okvir umesto da ih konzumirate tokom čitavog dana.

Popularni post najpopularnija je dijeta na internetu, s 1.2 miliona prosečnih mesečnih istraživanja. Prema nutricionisti, prednosti su to što dovodi do gubitka težine, pomaže da poboljša otpornost na insulin, smanjuje oksidativni stres, stabilizuje nivo šećera u krvi i smanjuje rizik od moždanog udara.

S druge strane, mane su što može da bude teško dugoročno se pridržavati ove dijete zbog niske energije, žudnje i navika, a i neke studije su pokazale da se mogu da pojave nuspojave poput promena raspoloženja, zatvora, dehidracije i smanjene kvalitete sna.

Mediteranska dijeta

Ovo dijeta inspirirana je prehrambenim navikama ljudi koji žive u blizini Sredozemnog mora, na primer stanovnika Grčke, Italije i Španije, koji su među najdugovečnijim narodima na svetu. Plan ishrane obiluje namirnicama zdravima za srce, poput povrća, žitarica, ribe, voća, maslinovog ulja i orašastih plodova.

Konzumacija crvenog mesa svedena je na minimum, a unos mlečnih proizvoda je umeren i sastoji se od visokokvalitetnih izvora poput jogurta i sireva. Mediteranska dijeta druga je najpopularnija dijeta na internetu, sa 610.000 mesečnih pretraga širom sveta.

Njene prednosti uključuju gubitak kilograma, jednostavnost i dokaze da poništava simptome dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti. Manjak je što nema jasne kalorijske smernice, a neke namirnice koje uključuje su skupe.

Paleo dijeta

Paleo dijeta ili dijeta pećinskog čovjeka uključuje jedenje mesa, ribe, povrća, voća, orašastih plodova i semenki. Sve žitarice, mlečni proizvodi, prerađena hrana, mahunarke i šećeri se moraju da izbegavaju dok se pridržavate ove dijete.

Paleo dijeta je treća najpopularnija dijeta, s 200 hiljda mesečnih globalnih pretraživanja.

Studije su pokazale da je učinkovita u pomaganju ljudima da izgube težinu, snize krvni pritisak i poboljšaju druge krvne markere, ali istovremeno mnogi istraživači ističu nedostatak dokaza o učincima ishrane na zdravlje i napominju da je potrebno provesti više istraživanja. Uz to, postoje upozorenja da nije preporučljivo isključivanje celovitih žitarica iz ishrane, za koje se pokazalo da štite od bolesti srca i dijabetesa.

Dijeta mesoždera

Ishrana mesoždera sušta je suprotnost veganstvu, a sa 126 hiljda mesečnih pretraživanja, smestila se na četvrto mesto najpopularnijih režima ishrane.

Dijeta potiče konzumaciju isključivo proizvoda životinjskog porekla, kao što su meso, sir, mleko, životinjske masti i jaja, dok su žitarice, povrće i voće zabranjeni.

Prednosti:

postoje dokazi da može da dovede do gubitka telesne težine
neki tvrde da je dobra u borbi protiv upala, kao i da sprečava nedostatak hraniljivih stvari

Nedostaci:

nedostatak voća i povrća može da dovede do povećanog rizika od srčanih bolesti, raka i ukupnog rizika od smrti.

Sirtfood dijeta

Zahvaljujući Adele i Pipi Midleton, sirtfood dijeta poslednjih je godina sve popularnija. U njenom fokusu je hrana s visokim udelom sirtuina, skupine proteina koji se nalaze u telu i reguliraju metabolizam. Takva hrana uključuje crno vino, tamnu čokoladu, orahe, rikulu, kafu i ekstra devičansko maslinovo ulje. Ima 52 hiljada pretraživanja mesečno, što je čini petom najpopularnijom detom na svetu.

Prednost je što mnoge namirnice koje dijeta uključuje sadrže puno korisnih mikronutrijenata i antioksidansa. Nedostaci su što je malo dokaza da sirtfood dijeta vodi do gubitka težine ili boljeg zdravlja, kao i to što je potrebno slediti strogu rutinu.

Keto dijeta

Keto dijeta daje prednost mastima, uz umerenu konzumaciju proteina i vrlo malo ugljenih hidrata. Rangirana je kao šesta najpopularnija dijeta s prosj+ečnih 44 hiljada pretraživanja na globalnom nivou.

Osmišljena je za održavanje tela u stanju ketoze, u kojem telo stvara ketone iz masti koje koristi kao energiju umesto šećera iz ugljenih hidrata. Postala je popularna zahvaljujući zvezdama poput Vanese Hudgens i Lebrona Džejmsa.

Što se prednosti tiče, bilo je tvrdnji da može da pomogne u lečenju raka, pa čak i respiratornih bolesti, kao i da može da dovede do gubitka težine i snižavanja šećera u krvi kod dijabetičara. S druge strane, nekoliko studija ističe da keto dijeta nije učinkovita za mršavljenje.

Danas objavljeno

Isprobajte brzi TEST sa malim prstom

Vanja A

Skida i do 10 centimetara u struku i zateže kožu

Vanja A

Mimoza salata s lososom

Vanja A

Ostavite komentar