Organizacija za ispitivanje bezbednosti automobila koji se prodaju na evropskom tržištu – EuroNCAP, objavio je ocene nakon testiranja najnovije grupe od 11 modela.
Najšokantniji rezultati su svakako nula zvezdica za Renault Zoe i samo jedna zvezdica za model Dacia Spring. Zajedničko za ova dva automobila je da imaju električni pogon i dolaze iz Renault grupacije.
Inače, Renault je predstavio Zoe još 2012. godine, a pošto redizajn iz 2019. nije doneo nikakva bezbednosna unapređenja, bilo je očekivano da ovaj električni automobil iz B segmenta prođe loše na testu koji svake godine pooštrava ionako stroge kriterijume.
Ipak, retko ko je mogao da predvidi da će Zoe proći test sa nulom, što je najlošija ovena koju je jedan Renault ikada dobio na EuroNCAP ispitivanjiu bezbednosti.
Iz organizacije EuroNCAP su saopštili da Zoe nudi lošu zaštitu u slučaju saobraćajne nezgode u celini i lošu zaštitu ranjivih učesnika u saobraćaju (pešaka, biciklista…), a nedostaju mu i značajne tehnologija za izbegavanje sudara.
Dodali su da je umesto poboljšanja bezbednosti, redizajn iz 2019. praktično pogoršao stvari tako što je umesto bočnog vazdušnog jastuka smeštenog u sedištu, koji je štitio grudni koš i glavu, ugradio vazdušni jastukom koji štiti samo za grudni koš.
Epilog je da je Zoe dobio samo 43% poena kada je reč o zaštiti odraslih putnika, 52% za bezbednost dece putnika, 41% za zaštitu ugroženih kategorija učesnika u saobraćaju i jedva 14% za bezbednosne sisteme asistemcije vozaču.
Još jedan potpuno električni automobil iz grupe Renault, Dacia Spring, takođe se pokazao lošim na testu sa samo jednom EuroNCAP zvezdicom.
Spring, koji je baziran na električnom modelu Renault City K-ZE za kinesko tržište, a koji je praktično EV derivat zastarelog Renaulta Kwid, imao je skor od 49% u zaštiti odraslih putnika, 56% kod dece, 39% u slučaju kategorije ugroženih učesnika u saobraćaju i 32% za elektronske sisteme bezbednosti.
EuroNCAP je opisao bezbednosne performanse ovog automobila kao “veoma problematične”.
Komentarišući rezultate pomenuta dva modela, Michiel van Ratingen, generalni sekretar EuroNCAP-a, rekao je: “Renault je nekada bio sinonim za bezbednost. Laguna je bila prvi automobil koji je dobio pet zvezdica još 2001. Ali ovi razočaravajući rezultati za Zoe i Dacia Spring pokazuju da je bezbednost postala kolateralna šteta tranziciji Grupacije ka električnim automobilima”.
“Pre samo nekoliko meseci, Dacia je tvrdila da su ‘zaokupljeni povećanjem bezbednosti putnika u vozilu’ i da njihovi novi automobili uvek donose unapređenja na polju bezbednosti. To očigledno nije slučaj – ne samo da ovi automobili ne nude nikakvu značajnu aktivnu bezbednost kao standard, već je i njihova zaštita putnika gora od bilo kog vozila koje smo testirali godinams unazad.”
“Cinično je ponuditi potrošaču pristupačan ‘zeleni’ automobil ako je to nauštrb većeg rizika od povreda u slučaju udesa.”
B92.