19. Februara 2021.

Novi Subaru Outback stigao i u Evropu

Big Portal

Ono što je zanimljivo, novi Outback je dostupan na tržištima izvan Severne Amerike tek od ove godine, uključujući Japan, piše Tportal.hr. Sam model Outback prve generacije je svoju premijeru imao još 1995. godine, a njegov oblik karoserije je tokom godina evoluirao iz karavana u crossover/SUV, što se savršeno poklapa s evolucijom ukusa međunarodnih kupaca.

Novi Outback šeste generacije je premijeru imao još pre skoro dve godine na autosalonu u Njujorku 17. aprila 2019., a njegova proizvodnja je počela krajem jula iste godine. Ovaj redizajnirani Outback je zadržao isti stil karoserije, ali je doživeo i nekoliko izmena, kao što su nova zadnja svetla (slična onima na Foresteru) i moderni enterijer.

Subaruovi tehničari, dizajneri i marketinški stručnjaci su radili na stvaranju vozila koje bi moglo da odgovara kupcima u njihovom svakodnevnom životu i koje bi moglo da bude u skladu s njihovim životnim stilom. Izuzetna dinamičnost je garantovana sada već legendarnim stalnim pogonom na sva četiri točka Subaru Symmetrical AWD i boxer motorom, prostorom i udobnošću putnika u vozilu kao i spoljašnjim izgledom koji dobro predstavlja ove funkcije

Novi Outback se sada prebacio na Subaruovu globalnu platformu (SGP), koja je kruća i nudi zajedničku osnovu što omogućava upotrebu alternativnih pogonskih sklopova, poput hibridnih ili potpuno električnih. Osnovni model šeste generacije Outback sada dolazi s četvorocilindričnim benzinskim 2,5 litarskim boxer motorom, kodne oznake FB25.

Ova vrsta motora, s rasporedom menjača, garantuje posebno nisko težište, koje ima efekat smanjenja opasnosti od prevrtanja u krivinama i nagiba pri ubrzanju ili kočenju, posebno u poređenju sa sličnim vozilima, ali s motorima s rednim ili V-motorima.

Trajni pogon na sve točkove Subaru Symmetrical AWD obezbeđuje najviši nivo držanja puta, pokazujući sve svoje mogućnosti kad prianjanje postane nesigurno, poput vlažne kaldrme (tamo gde se još može pronaći), mokrog asfalta ili zasneženih ili blatnjavih puteva, a time i u svim onim uslovima koji se mogu pronaći u svakodnevnoj upotrebi automobila. Sjajni motor ovog vozila, s CVT menjačem Lineartronic, omogućava Outbacku da ostane zabavan i prijatan za vožnju. Dobro se kreće i gradskim i vangradskim rutama.

Rekli smo već da je novi Outback prešao na novu platformu SGP, baš kao i svi moderni modeli Subarua poput Forestera, Levorga, WRX-a i XV-a.

Prema dimenzijama, Outback meri: dužina 4870 mm, širina 1875 mm, visina 1675 mm (1670 mm model 4DVENTURE), međuosovinsko rastojanje je 2745 mm. Minimalna visina od podloge mu je 213 mm, a težina vozila 1642 kg. Novi Outback koristi gume dimenzija 225/60R18.

Velika vrata prtljažnika su proširena za 20 mm. Olakšavanje utovara glomaznih predmeta i njegovo motorizovano otvaranje / zatvaranje su omogućila zadnja vrata s električnim napajanjem bez ruku.

Na krovu novog Subaru Outbacka je ugrađen par krovnih nosača, što potvrđuje da je sve u ovom automobilu proučeno kako bi savršeno kombinovalo eleganciju i klasu sa ‘sportskošću’ i funkcionalnošću. U armaturi modela 4DVENTURE, dizajniranog za sve sportske kupce, povećana je nosivost nosača, dovodeći je do 100 kg u odnosu na 67,5 kg u verzijama STYLE i PREMIUM.

Sve to je pojačano naglašenim gumama i profilima koji štite lukove točkova, pragove te prednje i zadnje branike.

Novi Outback nudi izbor od sedam boja: bela Crystal White Pearl, srebrna Ice Silver Metallic, siva Magnetite Grey Metallic, crna Crystal Black Silica, plava Dark Blue Pearl, zelena Autumn Green Metallic i bronzana Brillant Bronze Metallic.

Ulazak u kabinu novog Outbacka znači ulazak u ‘putujući salon’, gde se elegancija i kvalitet materijala kombinuju s vrhunskom udobnošću. Sve je detaljno proučeno kako bi se putnicima olakšalo, kako bi se u potpunosti cenilo vreme provedeno u vozilu, bilo da se radi o kratkim dnevnim ili dugim putovanjima.

Vozački instrumenti su tradicionalni s digitalnim ekranom smeštenim između merača broja obrtaja i brzinomera. Infotainment sistem koristi sada moderni 11,6-inčni vertikalni ekran. Prisutne su podrške za Apple CarPlay i Android Auto. Grafika i ikone slične su onima koje se koriste na pametnim telefonima i tabletima, tako da ih je lako razumeti.

Novi model stiže na proleće i biće dostupan u verzijama Style, 4DVENTURE i Premium. Oprema je već od početnog nivoa vrlo bogata i uključuje 11,6-inčni infotainment ekran, dvozonsku klimu i 18-inčne točkove.

Novi Subaru Outback koristi 2,5 litarski benzinski boxer motor, duboko modifikovan u skladu s novim standardima za merenje emisija (WLTP ciklus). Njegova radna zapremina je 2498 cm³ uz direktno ubrizgavanje, snaga mu je 169 KS (124 kW) od 5000 do 5800 obr./min., a najveći obrtni moment 252 Nm pri 4000 obr./min. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 10,2 sekunde, a najveća brzina 193 km/h. Subaru navodi podatke o prosečnoj emisiji CO2 u kombinovanim uslovima od 193 g/km, a potrošnju goriva od 8,6 l/100 km, sve prema WLTP-u.

Važne promene uvedene ovom novom verzijom motora FB25 su takođe dovele do olakšavanja jedinice. Niža težina znači manju masu za ubrzanje ili kočenje, s prednostima u pogledu performansi i smanjene potrošnje. Veća tišina i povećanje obrtnog momenta motora su učinili putovanja prijatnijim, smanjujući umor vozača i njegovih gostiju.

Da bi bolje prilagodio Outback različitim scenarijima putovanja, vozač može da koristi sistem SI-DRIVE. Može da izabere između dve različite krive isporuke snage motora, s obzirom na efikasnost ili dinamičnost. Prvi je Inteligentni način rada (I), koji povećava efikasnost i smanjuje potrošnju. Drugi je Sportski način rada (S), kod kojeg je ubrzanje brže, što garantuje veću zabavu u vožnji i sportske performanse.

Kako bi se vozaču novog Subaru Outbacka pomoglo da ograniči opasne mogućnosti, uključen je niz sistema za pomoć vozaču koji su sada poznati kao ADAS (napredni sistem pomoći vozaču). U vezi s ovom temom, Subaruova filozofija proizvodnje uvek je bila usmerena na iskorišćavanje bogatstva tehnologija usmerenih na što veće ograničavanje posledica sudara ili, ako je moguće, na njihovo izbegavanje.

U kombinaciji s pogonom na sve točkove Subaru Symmetrical AWD na Outbacku, postoji aktivno razdvajanje obrtnog momenta koje ima zadatak da optimalno rasporedi pogonski moment između prednje i zadnje osovine u skladu s držanjem.

Za preciznu i dugo procenjenu tehničku odluku vozač može da aktivira neki sistem koji može da upravlja u skladu s različitim situacijama s kojima se susreće u svakodnevnoj vožnji. Naprimer, prilagodljivi tempomat ili sistem Start & Stop, a ostali su stalno aktivni kako bi mogli automatski i brzo da intervenišu kada je to potrebno.

Izvor: PR Subaru/Tportal.hr
Foto: Subaru

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare