Pored Brajanta, u padu je poginula njegova 13-godišnja ćerka i još sedmoro ljudi.
Istražitelji Nacionalne agencije za bezbednost saobraćaja veruju da presečena grana drveta na mestu na kojem je helikopter pao, upućuje na zaključak da su motori i rotor helikoptera radili u trenutku samog udarca u zemlju.
AP navodi da je današnji izveštaj NTSB-a više informativnog karaktera i da u njemu nema nikakvih zaključaka o tačnim uzrocima nesreće.
Američka agencija podseća da je Ara Zobajan (50), koji je vozio helikopter, bio iskusan pilot sa više od 8.200 sati leta. On je imao i posebnu dozvolu da u ekstremnim uslovima leti koristeći samo instrumente na helikopteru, bez komunikacije s nekim kontrolnim tornjem, podseća AP, napominjući da do takve dozvole piloti helikoptera teško dolaze.
Američka agencija podseća i da je Zobajan bio pilot drugim poznatim ličnostima u Americi, uključujući NBA igrača Kavaja Leonarda i zvezdu rijalitija Kajli Džener.
AP, takođe, navodi da Brajantov “Sikorski S-76” star 20 godina nije imao uredjaj za upozorenje kada se helikopter nađe preblizu zemlje (Terrain Awarenes and Warning System).
NTSB je dao preporuku da ovaj sistem bude obavezan deo opreme svih helikoptera, ali je Federalna administracija za avijaciju (FAA) takvu obavezu nametnula jedino za helikoptere hitne pomoći.
AP dodaje i da za sada nije poznato da li bi takav sistem bio od pomoći u slučaju konkretne nesreće helikoptera Kobija Brajanta, navodeći da njegov helikopter nije imao obavezu ni da bude opremljen “crnom kutijom”.
Svedoci su NTSB-u rekli da je helikopter leteo prema zemlji kroz maglu, pre nego što je udario u brdo. J
edan svedok je istražiteljima rekao da je video helikopter sekund ili dva pre udarca. NTSB navodi da je kontrolna tabla letelice od udarca uništena i da je većina intrumenata razbacana na razne strane.
NTSB nastavlja istragu, a konačni izveštaj bi mogao da se očekuje za najmanje jednu godinu, navodi AP.