9. Juna 2022.

Novi BMW Serije 7 i X7 stigli u Srbiju

Big Portal

Dva BMW-ova modela iz visoke klase imala su nedavno svetsku premijeru, a sada su predstavljeni u Srbiji.

Potpuno novi BMW Serije 7

Nakon 45 godina postojanja, BMW Serije 7 od sada ima i svoju potpuno električnu verziju. U pitanju je do sada najduža generacija “sedmice” koju je moguće naručiti samo u produženoj verziji od 5,4 metra.

Uzdignuti prednji deo ovoga puta donosi redefinisane dizajnerske elemente – osvetljene grilove, nove podeljene farove (gornji deo ima funkciju dnevnog svetla i migavca), kao i adaptivni LED sa Matrix dugim svetlima koja dolaze u standardnoj opremi.

Opcionalni BMW kristalni farovi dodatno naglašavaju luksuzni svetlosni efekat, a dnevna svetla konstruisana su u LED tehnologiji i prolaze kroz svarovski kristale koji su raspoređeni u obliku slova L. Dizajneri su se ovog puta odlučili da svetlo na ovom modelu bude duboko “uklesano” u prednji branik.

Novitet u pogledu eksterijera su i BMW Individual boje u dve nijanse.

Vozačima koji su sportski orijentisani na raspolaganju je M paket koji dodatno pojačava i intezivira dinamiku vozila, a u ponudi je i novi M Sport paket Pro. Već naredne godine M model, baziran na Seriji 7 biće dodatno vizuelno pojačan.

Enterijer nove BMW-ove Serije 7 putnicima nudi inovativni multimedijalni sistem i BMW Theater Screen koji dolazi sa ekranom veličine 31,3 inča uz 8K rezoluciju.

Uz ove luksuzne karakteristike, zadnji deo nove Serije 7 lako se transformiše u privatni bioskop, gde, pored ostalog, putnici na zadnjim sedištima mogu da uživaju u filmovima, serijama, omiljenoj muzici, ali i video igricama.

Sve kontrole ovog sistema su na dohvat ruke i to uz pomoć dva 5,5-inčna touchscreen displeja koja se nalaze u zadnjim vratima (BMW Touch Command).

Uz Bowers & Wilkins premijum audio-sistem i Executive Lounge paket zadnjih sedišta, koja su podesiva i imaju opciju transformacije u ležaj, putnici imaju utisak kao da zaista borave u nekom od luksuznih apartmana.

Za vozače ovaj auto nije ništa manje uzbudljiv, pre svega, jer imaju na raspolaganju novi zakrivljeni ekran i redizajnirani volan, kao i nove komande automatskog menjača.

Ispred suvozača je BMW Interaction Bar koji putnicima olakšava upravljanje podešavanjima unutar vozila.

Prednja sedišta su potpuno novog dizajna i standardno dolaze u Comfort verziji. Površine za sedenje su šire, a nude i širok raspon mogućnosti električnog podešavanja, grejanja, kao i lumbalne podrške.

Opcionalno, moguće je dodati i aktivnu ventilaciju sa hlađenjem, kao i funkcionalne masaže sa devet programa, dok standardna oprema podrazumeva i četvorozonsku klimu.

I ova, sedma generacija, u standardnoj opremi ima vazdušno oslanjanje (i napred i nazad), a aktivni stabilizatori sada funkcionišu uz pomoć elektromotora koji rade na naponu od 48V.

Povećana je krutost karoserije i uspostavljen je još bolji balans komfora i dinamike u vožnji.

Sve navedeno predstavlja dobru pripremu za najnovije verzije pogonskih jedinica od kojih po prvi put imamo potpuno električni pogon u verziji BMW i7 xDrive60, gde uz pomoć dva elektromotora taj model raspolaže sa 400 kW/544 KS i 745Nm.

Baterija tog modela je neto kapaciteta 102kWh i omogućava maksimalnu autonomiju do 625 km, po WLTP ciklusu merenja.

Sve verzije sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem su opremljene 48V MHEV “lakim” hibidnim sistemima koji pomažu sa dodatnih 13 kW/18 KS i 200 Nm.

Dve startne verzije nose oznake 735i i 740i i imaju trolitarski šestocilindarski benzinski motor snage 200 kW/272 KS i 280 kW/380 KS.

Proleće 2023. doneće nam još dve verzije, odnosno 760i xDrive koji će imati 544 KS i 740d xDrive sa 300 KS.

Plug-in hibridne opcije takođe dolaze početkom naredne godine sa petom generacijom hibridnog pogona i imaće očekivanu maksimalnu autonomiju od 80 km, po WLTP ciklusu u čisto električnom režimu vožnje.

Nakon toga, očekuje nas i još jača, potpuno električna verzija BMW i7 sa oznakom M70 xDrive i ukupnom snagom od 485 kW/660 KS.

Restilizovani BMW X7

Ekskluzivnost, dinamičnost i prostranost – to su atributi koji najbliže opisuju BMW X7. Najveći BMW-ov SUV dolazi sa unapređenim dizajnom i performansama.

Nove karakteristike vidljive su već na prednjem delu automobila koji ima podeljene farove (tako da gornji deo ima funkcije dnevnog svetla i pokazivača pravca, a donji adaptivni LED za srednje i dugo svetlo) i prepoznatljive, masivne, redizajnirane BMW “bubrege” koji mogu biti opcionalno osvetljeni.

Po prvi put je moguće poručiti alu felne od 23 inča, a na zadnjem delu su primenjene uske svetlosne jedinice koje imaju trodimenzionalni izgled i pozadinsku grafiku.

Enterijer restilizovanog BMW-a X7 je luksuzan i prostran i u njemu se može uživati na tri reda sedišta (drugi red podrazumeva mesta za troje putnika, a opcionalno je moguće poručiti drugi red sa dva luksuzna sedišta).

Moderan stil i progresivna digitalizacija kabine ostvareni su pomoću inovativnog BMW zakrivljenog ekrana i nove generacije infotejment sistema BMW interfejsa 8.0.

Na centralnoj konzoli su novi, redizajnirani otvori za klimatizaciju, a po prvi put na X7 modelu imamo i pozadinski osvetljenu dekorativnu lajsnu.

BMW X7 poseduje i atraktivan Sky Lounge panoramski stakleni krov (sa LED osvetljenjem) i Bowers & Wilkins Diamond Surround sistem ozvučenja koji putnicima pruža posebno, luksuzno iskustvo.

Aktivna ventilacija sedišta i funkcija masaže opcije su koje se nude vozaču i suvozaču, dok su u okviru Comfort paketa grejači, osim za prvi red sedišta, dostupni i u drugom i trećem redu, kao i u naslonima za ruke kod vozača i suvozača, ali i u volanu.

Nova zanimljiva karakteristika kod ovog modela je i primena nano filtera u kabinama koji mogu da zadrže prašinu i polen, a dodatno značajnije redukuju gasove, alergene i mikrobe.

BMW X7 dolazi u tri varijante pogona: BMW X7 xDrive 40i, BMW X7 M60i xDrive i BMW X7 xDrive 40d i po prvi put su svi opremljeni sa MHEV “lakim” hibridnim sistemom koji u najnovijoj verziji dodaje 9 kW i dodatnih 200 Nm obrtnog momenta.

Raspon motora pedvodi novi benzinski V8 motor od 4.4 litra za BMW X7 M60i xDrive. M TwinPower Turbo tehnologija i rešenja preuzeta sa sportskih M modela, poboljšano hlađenje i regulacija pritiska turbo punjača predstavljaju ključne modifikacije, a ostvareno je 390 kW/530 KS maksimalni obrtni moment od 750 Nm i impresivni razvoj snage.

Dodatno je instaliran i MHEV sistem od 48V sa elektromotorom snage 9 kW.

Šestociliondarski redni motor najnovije generacije debituje u modelu BMW X7 xDrive40i, a modifikacije su donele 35 kW/47 KS više tako da sada ima ukupno 280 kW/380 KS i 540 Nm.

Trenutno jedini dizel motor je ugrađen u model BMW X7 xDrive40d i proizvodi 259 kW/352 KS i 720 Nm.

Svi motori su kombinovani sa osmobrzinskim Steptronic Sport menjačem, uključujući polugice za promenu brzine na volanu i Sprint funkciju. Snaga motora se prenosi na put ili teren preko inteligentnog BMW xDrive sistema pogona na sva četiri točka.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare