Ta fabrika nije, rekao je Kostić, postigla očekivane rezultate u produkciji reznih modela “Škode”, jednog od 12 brendova najvećeg proizvođača na svetu.
Kostić je istakao da su važni ljudi iz “Folksvagenovog” i “Škodinog” menadžmenta s njim ostvarili kontakt pre dva dana, kako bi im dao ocene poslovnog ambijenta u Srbiji.
“Pitali su me za prosek plata, obučenost radne snage, generalno, za sve u vezi sa uslovima poslovanja”, rekao je Kostić, koji je dodao da “dima ima, a hoće li biti vatre, znaćemo uskoro”.
Kako je istakao, činjenica je da smo “u igri”, ali nam konkurišu Bugarska, Turska, Rumunija… U toj trci, ističe Kostić, presudna će biti ponuda države i Nemci će otići u onu zemlju koja im da više.
Ono što Kostića brine jesu “Folksvagenovi” zahtevi.
Osim u okolini Niša i u Vojvodini, teško da postoji 300-400 slobodnih hektara za izgradnju fabrike te zato Kostić ne odbacuje mogućnost da se nova fabrika useli u postrojenja kragujevačkog “Fijata”, za koji se još ne zna da li definitivno ostaje u Srbiji.
“To bi bilo idealno, jer već postoje fabrika i hiljade obučenih radnika, ali me plaši kapacitet, jer su sadašnje Fijatove hale u mogućnosti da godišnje izbacuju 200.000 vozila, dok Nemci žele da kapacitet bude veći od 300.000”, kazao je Kostić.
Prema njegovim rečima, više detalja znaće se posle Beogradskog sajma automobila, na koji dolaze važni ljudi iz “Folksvagena”. Žao mu je, kaže on, jer smo pre 15 godina propustili šansu da dovedemo taj brend u Srbiju.
Kostić je, kako navodi, 2002. i 2003. godine bio blizu toga da u čačansku fabriku “Cer” dovede montažu nekih modela, ali, kako je rekao, tadašnje državno rukovodstvo nije prepoznalo priliku već je insistiralo da se taj posao prebaci u Kragujevac.
Kostić kao indikator dolaska Nemaca navodi i dolazak kompanije “Forverk” koja najviše proizvodi delove upravo za “Folksvagen”. Bilo bi fantastično za našu zemlju i privredu da se ostvari dolazak “Folksvagena”, ali odluka je, ipak, samo u glavama čelnika u Volfsburgu, zaključio je Kostić za Novosti