Mogu lako da izazovu pucanje pneumatika, pa i oštećenje naplataka. To nije sve, jer mogu da nastradaju ogibljenje i optika trapa.
Budući da niko ne želi da baca novac svaki put kada udari u neku rupu, Mercedes rešava ovaj problem za svoje kupce.
Nemački proizvođač dodaje neke bezbednosne atribute svojim putničkim vozilima još od 2016., i to na novim modelima C i S klase, kao i EQS-u. Naime, ako sistem detektuje udarnu rupu ili „ležećeg policajca“, a „Car-to-X-Communication“ usluga je aktivirana, informacija, zajedno s podacima o poziciji, u realnom vremenu komunicira sa serverom Mercedesa.
Svi automobili ove marke koji su u okruženju, biće informisani, a lokacije su označene ikonicama na navigacionoj mapi. Oko 10 sekundi pre nego što vozilo dođe do spornog mesta, zvučni signal obaveštava vozača a ikonica se dodatno naglašava.
Mercedesovi putnički automobili, koji se proizvode od 2016., čiji vlasnici imaju otvoren nalog, aktiviran „Car-to-X Communication“ servis i dostupnost internetu, primiće upozoravajuću glasovnu informaciju „Traffic event ahead“.
U novoj C, S i EQS klasi, upozorenje je „Look out, pothole!“ ili „Attention speed bump“. Dodatna upozorenja su dostupna na svih 36 jezika info-zabavnog sistema.
Kompanija kaže da je nova tehnologija detektovanja udarnih rupa ispitana u Testnom tehnološkom centru kompanije.
Kada se dostigne određeni prag tokom iznenadnog opterećenja na ogibljenju, nove generacije C i S klase, kao i EQS, mogu detektovati udarne rupe. „Ležeći policajci“ se uočavaju uz korišćenje sličnog algoritma.
Vrele Gume.