30. Marta 2022.

Nova Fabia stigla na srpske puteve, u ponudi samo benzinci

Big Portal

Nova Fabia je elegantnija i prostranije od prethodne: automobil je porastao na 4.108 mm, što znači da je duži za 111 mm od treće generacije, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za 94 mm i sada iznosi 2.564 mm. Za jedan model koji pripada potkompaktnom segmentu, nova Fabia ima prilično veliki prtljažni prostor čija je zapremina 380 litara, što je za 50 litara više u poređenju sa prethodnom generacijom.

Zanimljivo je da je Škoda Fabia, iako za klasu manji auto, po veličini prtljažnika sada dostigla Volkswagen Golf. Češki proizvođač takođe navodi da se prtljažni prostor može povećati do 1.190 litara, ukoliko se obore zadnja sedišta.

Osim što izgleda atraktivnije, Fabia sada ima i bolje aerodinamičke karakteristike, s obzirom da je koeficijent otpora vazduha snižen sa 0,32 na 0,28.

Kupcima su na raspolaganju i dve nove nijanse boje karoserije – Orange Sunset (na vozilu sa promo fotografija) i Graphite Grey, a ponuda alu felni se završava sa 18-icama.

U skupljim verzijama, nova Fabia je dostupna i u dvobojnoj varijanti, sa krovom ofarbanim u kontrastnu Black Magic ili Graphite Grey nijansu.

Foto: Škoda promo

Unutrašnjost je takođe značajno unapređena i modernizovana u odnosu na prethodni model.

Pored digitalne instrument table, kupcima su na raspolaganju i dvozonska automatska “klima”, funkcija grejanja volana, vetrobransko staklo sa grejačem, LED ambijentalno svetlo u putničkoj kabini, kao i centralni ventilacioni otvori za putnike koji sede pozadi.

Pozadi je na raspolaganju i središnji, preklopni naslon za ruke.

Foto: Škoda promo

Nova Fabia deli motorizaciju sa srodnim modelima VW grupacije. Bazičnu verziju pokreće 3-cilindarski 1.0 atmosferac koji se nudi u opcijama sa 65 ili 80 KS, a u obe varijante razvija maksimalni obrtni moment od 93 Nm.

Snaga se na prednje točkove prenosi putem 5-brzinskog manuelnog menjača. Slabija verzija do stotke ubrzava za 15,5 s i dostiže maksimalnih 172 km/h, dok jača 0-100 km/h stiže za 15,1 s, uz maksimalnu brzinu koja iznosi 179 km/h.

Foto: Škoda promo

Ponuda se nastavlja 1.0-litarskim turbo-benzincem sa 95 KS i 175 Nm, koji je takođe uparen sa 5-brzinskim menjačem. Ova verzija od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,1 s i postiže maksimalnih 195 km/h.

Na raspolaganju je i jača varijanta istog motora, sa 110 KS i 200 Nm, povezana sa 6-brzinskim manuelnim ili opcionim 7-stepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom. Ovaj model do stotke stiže za 9,7 s i razvija 205 km/h.

Foto: Škoda promo

Fabia je još u svojoj trećoj generaciji ostala bez dizelaša u ponudi, a isti slučaj je i sa novim modelom. Interesantno je da Škoda nije predvidela nikakvu vrstu elektrifikacije nove generacije, pa tako ne treba očekivati ni laki, ni potpuni hibridni pogon, kao ni plug-in hibird.

Kao što je i najavljeno prilikom premijere, nova Fabia startuje ispod 14.000 evra. Najjeftinija verzija 1.0 MPI sa 65 “konja” u Active paketu opreme kod nas košta 13.992 evra.

Najskuplja varijanta u Srbiji je opremljena 1.0 TSI turbo-benzincem sa 110 KS, DSG menjačem i paketom Style. Za ovu verziju treba izdvojiti 18.588 evra.

Foto: Škoda promo
Foto: Škoda promo
Foto: Škoda promo
Foto: Škoda promo
Foto: Škoda promo
Foto: Škoda promo
Foto: Škoda promo
Foto: Škoda promo

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare