Novi propisi obuhvatiće ceo životni ciklus baterije: od vađenja materijala i industrijske proizvodnje, do odlaganja, piše The Next Web. Oni će se odnositi na sve vrste baterija koje se prodaju u zemljama Unije, uključujući prenosive baterije koje se koriste u elektronskim uređajima, industrijske baterije, SLI baterije koje su dizajnirane za specifične aplikacije i najviše se koriste u automobilskoj industriji, kao i baterije koje se koriste u električnim vozilima.
Predložene novine doneće mnogobrojne izazove proizvođačima, naročito u oblastima kao što su automobilska industrija i potrošačka elektronika.
Prema novim pravilima, sve kompanije koje prodaju baterije na tržištu Evropske unije moraju da sprovode „politiku dužne pažnje“ koja se bavi društvenim i ekološkim rizicima povezanim sa nabavkom, preradom i trgovinom sirovinama.
Takođe će kompanije imati obavezu da koriste određeni procenat recikliranih materijala: 16% kobalta, 85% olova, 6% litijuma i 6% nikla.
Pored toga, EU je postavila ambiciozne ciljeve prikupljanja baterija kako bi obezbedila stalan dotok materijala za reciklažu. U slučaju elektronskih uređaja, ciljevi su postavljeni na 45% do 2023. i 73% do 2030. godine, dok je za industriju električnih vozila taj cilj maksimiziran na 100% povraćaja.
Istovremeno, uredbom se predviđa da prenosive baterije u uređajima moraju biti dizajnirane tako da omogućavaju laku zamenu. Što je u suprotnosti sa dosadašnjom praksom nekih od najvećih proizvođača, kao što su Samsung i Apple, jer su prenosni računari i mobilni telefoni izrađeni tako da je zamenu baterije jedino moguće izvršiti u servisu.
Ova nova pravila o baterijama, zajedno sa zakonima Evropske unije o pravu na popravku, mogla bi dovesti do stvaranja novih okolnosti u kojima bi poznati brendovi morali da rade na redizajnu svojih proizvoda.
Uredba o baterijama čeka konačno odobrenje od strane Evropskog parlamenta i Saveta, a ako bude usvojena, ona će postaviti visok zeleni standard za globalno tržište baterija u godinama koje dolaze.
Benchmark.