22. Oktobra 2021.

Nisu samo čipovi u pitanju: Nedostatak magnezijuma prijeti da izazove još veću krizu

Big Portal

Nakon manjka čipova, proizvođači automobila se suočavaju sa novom pretnjom – potencijalni nedostatak magnezijuma može još više da ugrozi već načetu auto-industriju.

Naime, Kina se suočava sa ozbiljnim nedostatkom energije, pa ova zemlja, koja je najveći proizvođač magnezijuma na svetu, trenutno proizvodi samo malu količinu za izvoz.

Proizvođači automobila su veoma zabrinuti jer su preostale količine magnezijum dovoljne najviše za dva meseca.

Magnezijum se u automobilskoj industriji uglavnom koristi za proizvodnju aluminijuma. Aluminijum je idealan za delove koji treba da imaju malu masu, a istovremeno čvrstu konstrukciju.

U praksi to znači da, bez aluminijuma, auto-kompanije mogu da zaustave proizvodne trake.

Sa više od 85% svetske proizvodnje, Kina je trenutno najveći proizvođač magnezijuma na planeti. Gotovo polovina kineske proizvodnje namenjena je evropskom tržištu, koje koristi gotovo sav isporučen magnezijum za proizvodnju aluminijuma.

Međutim, Kina se trenutno suočava sa ozbiljnom nestašicom energije. Zbog toga je 35 od 50 fabrika u gradu Julinu, odgovornih za najveći deo proizvodnje magnezijuma, moralo da prestane sa radom. Preostalih 15 fabrika dobilo je nalog da prepolovi proizvodnju.

Kao rezultat toga, Kina je trenutno samo u stanju da zadovolji potrebe unutar svojih granica.

Situacija na američkom tržištu automobila je nešto bolja. I sama Amerika je proizvođač magnezijuma, pa ih manjak manje pogađa.

Nedostatak magnezijuma posebno će uticati na evropske proizvođače automobila. “Evropski aluminijum”, interesna grupa u metalskoj industriji, trenutno poziva evropske vlade da brzo reaguju.

Njihova inicijativa trebalo bi da dovede do povećanja proizvodnje magnezijuma unutar evropskih granica. Na taj način smanjuje se zavisnost od kineskih proizvođača.

“Evropski aluminijum” ukazuje da će, ako se određene mere uskoro ne preduzmu, doći do ozbiljnog nedostatka aluminijuma u roku od dva meseca. Zbog toga će različite industrije, uključujući automobilsku, morati drastično da smanje proizvodnju, a u najgorem slučaju čak i da je zaustave na neko vreme.

Sada je pitanje šta evropske vlade mogu da učine kratkoročno kako bi obezbedile da automobilska industrija ne stane?

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare