Više od decenije nakon debitovanja Nissana 370Z, konačno je pristigla njegova zamena. Pred nama je Nissan Z kupe za 2023., koji je upravo debitovao u Njujorku. Pogoni ga twin-turbo V6 motor, dok ga u isto vreme krase unapređeni enterijer i stajling gotovo identičan Z Proto konceptu, koji smo videli pre godinu dana. Po Nissanu, koštaće „oko 40.000 dolara“, naravno za američko tržište.
Odmah nakon lansiranja, Nissan Z dolazi u dve verzije: Sport i Performance, sa specijalnom Proto Spec opcijom, koja inspiraciju pronalazi u prošlogodišnjem konceptu, koji je naišao na sjajan prijem. Na sve modele su preneseni sledeći detalji sa Z Protoa: „zašiljen nos“, četvrtasta maska hladnjaka i retro LED osvetljenje, kao i detalji na zadnjem delu vozila. Crna particija se pruža duž odbojnika, ugošćujući horizontalnu zadnju signalnu grupu, dok sjajno crni difuzor okružuje tandem završetaka izduvnih cevi. Perfomance modeli dobijaju i suptilni zadnji spojler.
Osnovni Sport model poseduje točkove od 18 cola, dok Performance paket „pozajmljuje“ jedinice od 19 cola od Z Protoa. Nissan takođe u ponudu stavlja devet kolor opcija. Kupci mogu da biraju i dvotonske verzije u kombinaciji s kontrastnim crnim krovom: „Brilliant“ srebrnu, „Boulder“ sivu, „Serian“ plavu, „Ikazuchi“ žutu, „Passion“ crvenu i „Everest“ belu. U ponudi su i tri „singl“ varijante u jednoj nijansi: „Diamond“ crna, „Gun Metallic“ siva i „Rosewood Metallic“ ružičasta.
Kabinski prostor sjedinjuje modernu tehnologiju i komfor s klasičnim detaljima. Kadice podsećaju na one koje nalazimo u GT-R supersportisti, sa standardnom crnom tkaninom ili kožom dostupnom u Performance trimu. Na centralnom grebenu se nalazi klaster analognih pokazivača, inspirisan rešenjem kod 240Z, na kojima se mogu očitati vrednosti poput pritiska u turbinama, brzine obrtaja turbine i voltaže. Osmoinčni displej info-zabavnog sistema je standardan, dok je veća 9,0-inčna jedinica s navigacijom i Wi-Fi konekcijom dostupna kod Performance modela.
Proto Spec, u međuvremenu, dodaje nekoliko jedinstvenih elemenata u igru, što ga čini bližim konceptu, poput u žuto obojenih kočnih čeljusti i „bronzanih“ RAYS naplataka od 19 cola, dok kabinu kod Proto Spec modela krase žuti akcenti i insertacije od antilop kože. Nissan je Z Proto Spec ograničio na samo 240 primeraka u SAD.
Što se tiče performansi, 3,0-litarski twin-turbo V6 isporučuje 405 ks (298 kW) i 475 Nm maksimalog obrtnog momenta. Pogon je na zadnje točkove. Dakle, snaga je znatno veća u odnosu na odlazeći 370Z (355 ks i 375 Nm), i mada japanska marka nije navela vreme ubrzanja do 100 km/h, za očekivati je da novajlija bude 15 odsto brži u odnosu na model koji zamenjuje, što znači da bi sprint trebalo da obavlja za nešto više od četiri sekunde.
Šestostepeni manuelni menjač je standardan, uparen s visokoperformantnim kvačilom. Performance model raspolaže i sistemom kontrole brzog starta, koji je prenesen i na opcioni devetostepeni automatski menjač, baš kao i diferencijal s ograničenim proklizavanjem.
Vrele Gume