Nissan razmatra prodaju svoje dvije fabrike u Evropi - BIGportal.ba
Auto-moto Šuška se šuška

Nissan razmatra prodaju svoje dvije fabrike u Evropi

Nissan ispituje mogućnost prodaje dvije fabrike na Starom kontinentu, s obzirom da ovaj japanski proizvođač priprema plan oporavka dok globalna auto-industrija pravi skupe pomake ka električnim vozilima.

Pozivajući se na neimenovane izvore upoznate sa temom, Blumberg prenosi da Nissan već beleži interesovanje potencijalnih kupaca za svoje fabrike u Velikoj Britaniji i Španiji.

Druga opcija koju proizvođač ispituje je da proda jednu od fabrika, jer je tržišni udeo marke u Evropi opao. Iako konačne odluke još nema, među potencijalnim kupcima ovih fabrika su pojedine kineske kompanije.

Nissanov profit tokom prve polovine godine opao je gotovo na nulu, a novi izvršni direktor Makoto Učida suočio se sa problemima već na početku svog mandata.

Međutim, portparol kompanije Nissan, Azusa Momose, rekla je da u ovom trenutku, japanski proizvođač ne planira da proda svoja dva pogona u Evropi.

Fabrika u Sanderlendu – proizvodnja modela Juke 2 (Foto: Nissan promo)

Nissan je još u julu najavio da planira da ukine 12.500 radnih mesta širom sveta, jer želi da se fokusira na svoje matično tržište, kao i na Kinu i SAD.

Pored toga, Nissan razmatra uvoz svojih modela u Evropu direktno iz Japana, sada kada su trgovinske prepreke sa EU nestale. Ukoliko povuče takav potez, više mu neće biti potrebne fabrike u regionu.

Japanski proizvođač automobila takođe planira da smanji niz nerentabilnih modela, uključujući niskobudžetnu marku Datsun u celini. Navodno je Nissan Micra jedan od njih.

Nissan je već najavio niz mera za smanjenje troškova u Evropi, uključujući ukidanje 600 radnih mesta u svojoj fabrici u Barseloni, koja trenutno radi sa kapacitetom ispod 200.000 vozila godišnje.

Fabrika u Velikoj Britaniji, u Sanderlendu, takođe je bila u fokusu, pošto je Nissan upozorio lokalnu vlast da bi Bregzit bez dogovora učinio ovaj objekat neodrživim.

Danas objavljeno

Tek svaki treći prođe tehnički: Buba iz 1969. prošla iz prve, a Škoda iz 2018. nije

Vanja A

Koliko je potrebno da se isprazni akumulator zbog svjetla u kabini

Vanja A

Brza zamjena baterija – stigla u Europu

Vanja A

Ostavite komentar