Naime, novi električni krosover će zameniti sadašnji hečbek. Transformacija će se odigrati 2025., što znači da je novajlija već sada u razvoju.
Novi električni krosover će počivati na CMF-EV platformi Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse. Promena karoserijskog stila je deo plana kompanije da investira milijardu evra u fabriku u Sanderlendu, gde će se novajlija proizvoditi. Tu trenutno s proizvodnjih traka silaze Juke, Leaf i Qashqai, a novo ulaganje će omogućiti proizvodnju 100.000 primeraka neimenovanog krosovera godišnje.
Dotična investicija će pomoći japanskom proizvođaču da izvrši tranziciju ka potpuno elektrifikovanoj gami, što bi trebalo da bude ostvareno do 2025. Plan uključuje kako električna vozila poput Leafovog naslednika, tako i hibride. Još ambiciozniji plan je da se 80 odsto globalne prodaje do 2030. odnosi na elektromobile, odnosno 40 odsto u SAD. Novi krosover će biti globalan model, tako da Evropljani neće biti jedini koji će uživati u njemu. Na novoj platformi će počivati i Nissan Ariya.
Detalji u vezi s novim krosoverom su i dalje nepoznati. Kompanija je lansirala „tizer“ prikaz kada je najavljena investicija u fabriku u Sanderlendu u julu. Međutim, nema posebnih dodirnih tačaka s Leafom, koji je na scenu stupio pre deset godina, nudeći solidnu autonomiju za ono vreme, kada se još uvek sanjalo o „mejnstrim“ električnim automobilima. Mnogo toga se promenilo u poslednjih deset godina, a još većim promenama ćemo svedočiti u dekadi ispred nas.
Vrele Gume