Kako prenosi TheVerge, od sada ćete morati da doplatite ukoliko želite da u dva vaša stambena objekta gledate ovu striming platformu.
Koji su novi zahtevi?
Još jedna nedelja, još jedna Netflix svinjarija sa ciljem izvlačenja još novca od korisnika koji uredno plaćaju pretplatu na ovaj striming servis. Novi plan je potez koji bi trebalo da vam onemogući da delite lozinku između dva fizička domaćinstva koja su deo vaše porodice.
Na primer, zamislite da ste se odselili iz vašeg rodnog grada za Beograd kako biste se zaposlili u boljoj firmi i sebi obezbedili sigurniji posao i veću platu. Naravno, i dalje želite da gledate Netflix kada se vratite sa posla, a svi znamo koliko gradski prevoz ume da izmori, pogotovo leti. Pritom, sasvim je prirodno da želite i roditeljima i mlađoj sestri da ostavite pristup ovom striming servisu u vašem rodnom gradu. Pa ista ste porodica.
Testiranje u Latinskoj Americi
Upravo tu leži kvaka koju kompanija Netflix trenutno testira u nekoliko regiona Južne Amerike poput Argentine, El Salvadora, Gvatemale, Hondurasa i Dominikanske republike. Korisnici u ovim državama moraju da plate kako bi mogli da koriste jedan svoj nalog na dve različite lokacije. Kada platite, dodaćete još jednu “kuću” na svoj nalog i samim tim usrećili vašu mlađu sestru koja će moći da nastavi da gleda Sabrinu. Koja glupost…
Koliko to košta?
Ukoliko želite da koristite jedan Netlflix nalog na dve fizičke (IP) adrese moraćete dodatno da platite čitavih 219 pezosa (u Argentini) što iznosi 1,17 dolara i 2,99 dolara u svim drugim regionima. Ova kompanija detektuje lokaciju gledanja sadržaja kombinacijom IP adrese, identifikacionih podataka prisutnih na nalogu i same aktivnosti vašeg naloga.
Što se tiče samog broja “kuća” koje možete da dodate, Netflix vas i tu ograničava u zavisnosti od plana koji plaćate. Uz osnovnu pretplatu moći ćete da gledate sadržaj na maksimalno dve lokacije. Standardna pretplata donosi podršku za dve lokacije, dok premium plan omogućava da dodate tri različite lokacije kao deo vaše pretplate.
Dokle više?
Kako je izjavio direktor sektora za inovacije proizvoda kompanije Netflix, Čengi Long, “Sjajno je što naši pretplatnici toliko vole naše filmove i TV serije da žele da ih podele sa drugima. Ali, današnja sveopšta prisutnost deljenja lozinki umanjuje našu sposobnost da ulažemo u našu uslugu u unapređujemo je”.
Sećate se ovog tvita iz 2017. godine?
Da se razumemo, nama se ovakvi potezi uopšte ne dopadaju, pogotovo jer se dešavaju u nizu i jer predstavljaju očigledno panične poteze kompanije Netflix da nadoknade trenutne i buduće gubitke zbog smanjivanja broja korisnika. Sa druge strane, apsolutno je razumljivo da jedna korporacija želi da maksimalno zaštiti svoje finansijske interese ovakvim sistemima. Ali dogovorite se više, odaberite model i obavestite korisnike. Nekako nam ne deluje da će ovo da izađe na dobro.
Benchmark.