Netflix do kraja godine ukida dijeljenje naloga - BIGportal.ba
Nauka i IT Tehnologija

Netflix do kraja godine ukida dijeljenje naloga

Pre nekoliko nedelja smo pisali o prvom pravom i ozbiljnom problemu u kom se kompanija Netflix našla. U tom trenutku, ova popularna platforma za striming video sadržaja izgubila je 200.000 aktivnih korisnika, što je bio prvi takav pad u istoriji. Da stvar bude još gora po Netflix, do kraja godine predviđa se i gubitak od dodatnih dva miliona korisnika. Daleko od idealne situacije.

Serija loših poteza

Nakon toga, čini se da je Netflx krenuo da panično unosi izmene u svoj model poslovanja kako bi nadoknadili prvenstveno finansijski gubitak koji će manjak korisnika doneti. Prvo je podignuta cena pretplata, nakon čega su se pojavile nezvanične informacije o tome kako ova kompanija nastoji da uvede oglase unutar najjeftinije pretplate na svoj servis. Dakle, princip em plaćate em gledate oglase. Sjajno.

Na kraju, bilo je tu i drugih paničnih poteza poput ukidanja originalnih animiranih serija koje su bile izuzetno popularne. Sada se Netflix sprema na finalni udarac, svojevrsni “coup de grace” – ukidanje deljenja lozinki između korisnika. Neće više biti scenarija gde jedna osoba plaća Netflix, dok nekoliko prijatelja koristi taj isti nalog.

Testiranje zabrane

Da se razumemo, Netflix je kompanija, i glavni cilj svake kompanije jeste profit. Deljenje lozinki znači manje naloga, a manje naloga znači manje novca. Računica je jednostavna, a čak ni snimak ekrana zvaničnog Twitter naloga kompanije Netflix na kom je 2017. godine podeljena objava “Love is sharing a password” neće mnogo promeniti ovu činjenicu i trenutno stanje stvari.

Poenta jeste da možemo da se ljutimo koliko hoćemo, Netflix najverovatnije neće promeniti svoju odluku. A da su ozbiljni u svojim namerama, jasno vam je jer se zabrana deljenja već testira u nekoliko zemalja Južne Amerike – Čileu, Kostariki, i Peruu, prenosi portal T3.

Objektivni razlozi

Najlakše je pogledati sledeći podatak. Kompanija Netflix u ovom trenutku ima 222 miliona korisnika koji plaćaju za svoj nalog. Međutim, procenjuje se da čak 45% od tih 222 miliona korisnika deli svoju lozinku sa nekim drugim, čime dolazimo do neverovatne brojke koja govori da 100 miliona korisnika svoju lozinku za Netflix daju nekome drugome na korišćenje. Ako nas pitate, tako i treba da bude, ali ako pitate Netflix, to je mnogo izgubljenog novca, a u svetu megakorporacija, novac je jedini univerzalni jezik.

Kada je najavljeno da će cene pretplata otići na gore, Netflix je to opravdao visokim troškovima produkcije, ali izgleda da kompanija ne može da izdrži cene modernih serija koje su danas mnogo skuplje nego pre. To je dovelo do situacije da je sadašnji Netflix daleko od onog koji smo zavoleli, i ultimativno kvalitet je jedini način da zadrže trenutne korisnike, privuku nove, i zarade što više novca. Ali oni to definitivno žele da saznaku na teži način.

Danas objavljeno

Velika Britanija želi da pametnim satovima drži pod kontrolom osuđivane migrante

Vanja A

LG predstavio OLED TV koji vibracijama pravi bioskopski 5.1 zvuk

Vanja A

Razotkrivena sajber špijunaža na Facebooku i drugim platformama

Vanja A

Ostavite komentar