Ako Evropska unija na svojoj teritoriji zabrani registraciju novih vozila sa motorom na benzin ili dizel, proizvođači u Evropi i Nemačkoj će prestati da ih razvijaju.
“Stoga sam odlučio da u vladi, da mi u vladi nećemo podržati taj nacrt,” rekao je ministar Kristijan Lindner na Danu industrije u Berlinu, dodajući da je otvorena tehnologija važan deo tržišne privrede.
Međutim, sada je nemačka ministarka za zaštitu životne sredine saopštila da Berlin podržava planove EU za zabranu prodaje novih benzinaca i dizelaša od 2035.
“Ukoliko ovaj paket zakona uključuje ono što je Evropska komisija nagovestila, a to je zabrana prodaje novih automobila koji emituju ugljen-dioksid od 2035. godine, onda ćemo podržati ovu odluku”, izjavila je Stefi Lemke.
Italija, Portugalija, Slovačka, Bugarska i Rumunija se protive ovoj odluci. Njihova ideja je da se prekid prodaje automobila sa motorima SUS prolongira do 2040. godine.