26. Jula 2019.

Ne zna kolika je direktorska plata

Big Portal

Ne znam kolika će biti moja direktorska plata, još je nisam primila. Nisam ni došla na ovu poziciju zbog plate ili privilegija, nego zato što da bih se vratila u struku, kaže za Srpskainfo Snježana Rajilić, političarka i inženjerka željezničkog saobraćaja, koja je nedavno zasjela u fotelju jednog od troje direktora u Javnoj željezničkoj korporaciji BiH.

Rajilićeva je prva žena u tročlanom poslovodstvu korporacije, koje u stručnim krugovima zovu i “željezničko predsjedništvo BiH”. Na dužnosti je, kao predstavnica RS, zamijenila nekadašnjeg direktora Željeznica RS Marinka Kontića. Kontić je u fotelji bio 13 godina i u penziju je ispraćen sa platom koja je sa dodacima, kako saznajemo, iznosila skoro 5.000 KM.

Direktorska fotelja u Javnoj željezničkoj korporaciji BiH smatra se jednom od najpoželjnijih, jer nije previše javno eksponirana, a troje direktora su, nakon imenovanja, praktično nesmjenjivi.

–Mene je imenovala Vlada RS, kao predstavnicu RS na mandat od 6 godina, ali ne mogu biti smijenjena političkom odlukom – objašnjava Rajilićeva.

Do prošlih izbora u ovoj fotelji je bio već viđen bivši direktor Željeznica RS, Dragan Savanović (DNS), ali je njegova sudbina zapečaćena kada ga je Milorad Dodik javno prozvao kao “mangupa”, koji je u predizbornoj kampanji “radio protiv njega”.

Snježana Rajilić, koja je u mladosti bila šefica željezničke stanice u Novom Gradu, a kasnije načelnica ove opštine i poslanica u NSRS i Parlamentu BiH, slovi kao jedan od Dodiku najodanijih kadrova SNSD.

Javna željeznička korporacija BiH utemeljena je Dejtonskim sporazumom, a njome rukovode generalni direktor i dva zamjenika direktora, koji predstavljaju tri konstitutivna naroda i ravnopravni su u odlučivanju. Odluke donose isključivo konsenzusom. Bez njihovog potpisa se ne može se sklopiti nijedan ugovor.

Koridor 5 – za brže vozove, sa više tereta

Snježana Rajilić kaže da će se u toku svog mandata naročito zalagati za rekonstrukciju željezničkog Koridora 5, koji je pandan drumskom Koridoru 5C, i povezuje Šamac, na sjeveru BiH, sa Jadranom odnosno lukom Ploče.

–Da bi taj koridor, koji bi povezivao Jadran i centralnu Evropu bio funkcionalan, potrebno je obezbijediti prugu koja će omogućiti da vozovi razviju veće brzine i, što je još bitnije, da pruga može podnijeti kompozicije s većom težinom tereta – kaže Railićeva.

(Srpskainfo)

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare