Kreativni korisnici će uskoro moći da prave svoje digitalne kolekcionarske predmete na Instagramu i prodaju ih poklonicima, kako na Instagramu tako i van njega. Imaće komplet alata od početka do kraja — od kreiranja (počevši od Polygon “blokčejna”), predstavljanja, do prodaje“, kažu u ovoj kompaniji.
„Ljudi mogu lako da podrže svoje omiljene kreatore kupujući njihove digitalne kolekcionarske predmete direktno na Instagramu. Nove funkcije prvo testiramo sa malom grupom korisnika, kreatora u SAD i nadamo se da ćemo se uskoro proširiti ovu mogućnost na više zemalja.“
Korisnici Instagrama će moći da ponude i druge NFT-ove koje se baziranju na Solana, a takođe i onih na Ethereum, Polygon i FloW “blokčejnu”. Prema navodima Independenta, Mark Zakerberg je ranije izjavio da će ova tehnologija stići na Instagram. „Nadam se da znate, odeća koju vaš avatar nosi u metaverzumu, može biti u osnovi napravljena kao NFT. Postoji gomila tehničkih stvari koje prethodno treba razraditi pre nego što se sve implementira”.
Ova opcija stiže kao pokušaj da Meta doda nove načine za kreativne korisnike koji će na ovaj način moći da zarade novac, ali sa druge strane nakon svih dešavanja na tržištu kriptovaluta, interesovanje za NFT je značajno opalo. Euforiju oko NFT-a podstakli su popularni umetnički projekti kao što su: Bored Ape Iacht Club, koji je privukao poznate ličnosti poput muzičara: Džastin Bibera, Eminema i Madone.
Međutim, prosečan broj dnevnih prodaja NFT-a pao je tokom juna na oko 19.000. Na svom vrhuncu između avgusta i novembra prošle godine, prodaja NFT-a je beležila preko 200.000 transakcija dnevno. Ukupni mesečni obim transakcija takođe je pao na nivo koji nisu viđeni od juna 2021. Sa preko 4 milijarde dolara na ispod 800 miliona dolara. U maju je objavljeno da je prodaja NFT-a pala za 92 procenta u odnosu na septembar prethodne godine.
Međutim, zagovornici ove tehnologije se i dalje nadaju da bi se mogla koristiti za uspostavljanje imovinskih prava u digitalnim prostorima kao što je metaverzum!