Namirnice koje će vas zasititi na duže vrijeme - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Namirnice koje će vas zasititi na duže vrijeme

Stalno ste gladni i ne možete da odolite hrani? Pojedine namirnica mogu vam pomoći da se duže vrijeme osjećate sito.

Ako ste na dijeti ili se hranite zdravo, možda vam je teško da pronađete hranu koja će vas zasititi, a koja nema previše kalorija.

Srećom, postoje namirnice koje su zasitne i hranjive, i koje će  vam pomoći da se oduprete nezdravim grickalicama između obroka.

To će vam sigurno biti korisna informacija ako pokušavate da se oslobodite viška kilograma.

Kaše

Kaše i zobene pahuljice postale su neizostavne u jelovnicima osoba koje vode zdrav život. Često se konzumiraju za doručak zbog toga što imaju nizak glikemijski indeks. To znači da se glukoza iz ugljenih hidrata polako oslobađa i sprečava žudnju za hranom.

Zob je bogata vlaknima koja održavaju nivo šećera u krvi u ravnoteži, a ima i neverovatnu sposobnost da efikasno apsorbuje tečnost.

Posudu kaše uvek možete učiniti zanimljivijom tako što ćete dodati orašaste plodove, voće, cimet, med, maslac od kikirikija ili bilo koji drugi sastojak koji volite.

Kokice

Kokice su celovite žitarice, bogate vlaknima i proteinima. Porcija kokica ima manje masnoća i zauzima više mesta u želucu nego ista količina čipsa.

Kokice su zdrava alternativa grickalicama ako se ne pripremaju na masnoći i ako se samo malo posole.

Jabuke, pomorandže i kruške

Jabuke i drugo voće, poput krušaka i pomorandži, je idealno za suzbijanje apetita jer je puno vlakana i prirodnog šećera, a i koristan je izvor održive energije.

Istraživanja su dokazala da jedenje jabuke 20 minuta pre obroka smanjuje količinu pojedene hrane tokom tog obroka.

Dakle, uživanje u voću kao svakodnevnom međuobroku napuniće vaš želudac i doprineće dnevnim potrebama za unosom voća.

Jaja

Jaja imaju visok udeo proteina i sadrže svih devet aminokiselina koje pokreću hormone u crevima, pa potiskuju apetit i dovode do osećaja sitosti.

Jedno jaje sadrži oko 140 kalorija, osim suzbijanja gladi, može pomoći u održavanju stabilnog nivoa  šećera u krvi.

Supe

Supe su idealan odabir za ručak i međuobrok. Mogu da utole glad, a sadrže i sastojake pune zdravstvenih prednostii. Supe su i lako svarljive, pa su vrlo zahvalne na svakom jelovniku.

Avokado

Avokado je poznat po visokom udelu masti, ali riječ je o zdravim masnoćama koje smanjuju holesterol, pa i rizik od kardiovaskularnih bolesti, i pomažu kod drugih problema poput artritisa.

Izvor: N1

Danas objavljeno

Tiramisu

V.R.

Naučite još jedan odličan recept

Zeljka

DIJETA koja sprječava anemiju, a uključuje mudro smišljen jelovnik

Zeljka

Ostavite komentar