Apsolutno neopravdano jer ova naljepnica sadrži bitne informacije i nikako ne zaslužuje biti zanemarivana. Dokaz je da nije dovoljna samo vizuelna kontrola guma, kao i da postoji pritisak do kojeg gume moraju biti napumpane.
Danas stvari uveliko spašavaju senzori pritiska, koji “paze” da je pritisak zraka gumama u granicama prihvatljivog. To u prevodu znači da postoji tolerancija, a ona pak u određenim situacijama omogućava osjetno odstupanje od optimalnog pritiska.
Ako ste se pitali koji je idealan pritisak u gumama, spomenuta naljepnica nudi sve odgovore. Radi se o vrijednostima koje je propisao proizvođač, a zavise o veličini pneumatika i planiranom opterećenju, odnosno broju putnika. Vrijednosti su izražene u dvije jedinice, bar i kPa, a različite su za prednje i zadnje gume.
Ako slučajno ne nađete naljepnicu na stupu s vozačeve strane, ne očajavajte. Postoje još neka mjesta gdje ju možete naći, poput okvira vrata, unutrašnje strane poklopca otvora rezervoara goriva i pretinca ispred suvozača. Konačno, iste informacije nalaze se i u knjizi s uputstvima koju dobijate uz automobil.
A ako se pitate zašto je sve to bitno, odgovor je jasan. Prenizak pritisak u gumama znači veću potrošnju goriva, ali i lošije vozne osobine. Ako gume nisu dovoljno napunjene, jače se troše vanjski rubovi. Ako je pak pritisak pri većim brzinama za 20 odsto niži, habanje guma može se povećati i do 30 odsto.
Prevelik pritisak pak donosi neravnomjerno trošenje gume, ali i izraženije klizanje vozila. Takođe, guma se lakše probuši.
(Index.hr)