Nakon Dieselgatea – Elektrogate? - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Nakon Dieselgatea – Elektrogate?

Električni automobili su toliko obuzeli evropsku birokratiju i neke proizvođače automobila da se čini da je put u budućnost već trasiran.

Međutim, nemački mediji javljaju da se oglasila grupa od čak 171 naučnika, inženjera i stručnjaka za pogone ujedinjenih u Međunarodnoj asocijaciji održivih pogona i razvoja automobilskih tehnologija (IASTEC), koji tvrde da su emisije CO2 električnih automobila mnogo više nego što se prikazuje. Nemački mediji nazivaju to i aferom koja je na nivou Volkswagenova Dieselgatea, prenosi Revija HAK.

Vođe studije prof. Thomas Koch i prof. Thomas Böhlke s Instituta za tehnologiju u Karlsruheu tvrde da će emisije CO2 električnih automobila biti dvostruko veće nego što predviđa Evropska unija.

Osnovni problem, prema rečima stručnjaka, jeste da do 2030. (i verovatno dugo nakon toga) neće dramatično rasti svetska proizvodnja električne energije iz obnovljivih izovra (pomoću vetroelektrana i solarnih elektrana), već na ugalj i plin, a emisije CO2 u ovom sektoru se takođe povećavaju s dodatnom potražnjom, a čini se da u kalkulacijama EU nema tog povećanja. Kumulativne emisije do 2030. godine će se udvostručiti – mnogo više nego što je pretpostavila Komisija EU.

Evropska unija ima posebna pravila, koja uključuju finansijske penale za proizvođače koji ne mogu da ispoštuju nivo od 95 g/km CO2 u proseku cele prodate flote vozila. Znači, saberite prosečne emisije svih prodatih automobila i podelite ih s brojem prodatih vozila. Ako je emisija veća od granice, plaćaju se kazne. Ako su naučnici u pravu u vezi sa svojom hipotezom, tada je stepen zablude potrošača na kraju premašio dimenziju dizelske prevare. Trenutno se nova registracija električnog automobila računa u emisije celog voznog parka i to kao 0 g CO2 na 100 km. To predstavlja novčanu prednost od 9000 evra za proizvođača, koja se može nadoknaditi prodajom dizelskih vozila. Drugim rečima, samo oni koji prodaju dovoljno električnih automobila ne moraju da plate kaznu za registraciju motora s unutrašnjim sagorevanjem. Zbog toga proizvođači forsiraju električne automobile – s njima mogu da prodaju više dizelskih i benzinskih kombija ili SUV-ova, koji im donose velike marže. Istovremeno, ni električna vozila nisu čista, a to će biti još manje u budućnosti.

Šta to znači u emisijama CO2 u budućnosti? Naučnici to računaju na primeru jednog električnog kompakta: u svom ciklusu, 15 godina, 220.000 km pređenih kilometara, zbog nepovoljnog energetskog miksa (termoelektrane), emisija je 30 tona CO2 umesto 14 tona. U sve to nisu uračunate emisije CO2 pri proizvodnji vozila.

Klimatski bilans dizelskog hibrida, koji bi koristio 67% fosilnog goriva i 33% biogoriva tada bi bio još bolji od onog kod električnog vozila.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs

Danas objavljeno

Čudo neviđeno: Maybach predstavio nesvakidašnji kupe-terenac

Vanja A

Karlos Tavares: „Troškovi elektrifikacije probijaju sve granice“

Vanja A

Sjedište Tesle Motors i zvanično u Teksasu

Vanja A

Ostavite komentar