Najzad! Stigao je Mercedesov bolid od 2,75 miliona evra - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Najzad! Stigao je Mercedesov bolid od 2,75 miliona evra

Pet godina nakon premijere istoimenog koncepta, nemački proizvođač predstavio je produkcijsku verziju hipersportskog automobila Mercedes-AMG One.

Jedan od najuspešnijih timova u istoriji Formule 1 konačno dobija produkcijski model koji će ostati upisan u istoriji automobila. Možete ga doživeti upravo tako, kao bolid Formule 1 koji legalno sme da se vozi na putu.

Što se tiče dizajna, Mercedes je ostao skoro potpuno dosledan konceptu iz 2017. godine. Sve je tu, od vrata koja se otvaraju nagore, centralnog aerodinamičnog peraja, do aktivnih elemenata kao što je pokretni zadnji spojler.

Promene su minimalne i uglavnom se tiču zadnjeg dela gde novi difuzor krije tri izduvne cevi. Takođe, automobil ima potpuno nove felne sa karbonskim poklopcima. Poklopac motora je takođe od ugljeničnih vlakana, a bočni retrovizori su sada nešto veći.

Vratimo li se elementima aktivne aerodinamike, vozaču su na raspolaganju tri podešavanja, i to u Highway za svakodnevnu upotrebu, Track sa pet puta većim potisnim silama i Race DRS gde se otpor vazduha dodatno smanjuje kako bi vozač lakše preticao.

Ispod poklopca motora nalazi se hibridni pogon. Sinergijski efekat je 1.063 KS, a sastoji se od 1.6 V6 benzinca sa crvenim poljem na 11.000 o/min, i četiri elektromotora.

Verovali ili ne, samo mali benzinac proizvodi 574 KS, dok elektromotori zauzvrat dodaju 163 KS (na radilici), 122 KS (integrisano sa turbinom) i dva komada na prednjoj osovini sa ukupno 326 KS.

Pogon je na sva četiri točka sa napomenom da prednje točkove pokreće isključivo struja. Potpuno je prilagodljiv i njime upravlja torque vectoring sistem.

Manje je bitno da baterija ima kapacitet od 8,4 kWh i pruža električnu autonomiju vožnje od 18,1 km.

Za Euro 6 normu, Mercedes je ugradio četiri katalizatora, dva keramička konvertora, dva filtera za čestice i zadnji prigušivač od titanijuma.

Maksimalna brzina je ograničena na 352 km/h, a auto ubrzava do stotke za 2,9 sekundi. Do 200 km/h stiže za 7 sekundi, a do 300 km/h za 15,6 sekundi.

Svih 275 najavljenih primeraka unapred je prodato po početnoj ceni od preko 2,75 miliona evra.

Danas objavljeno

Brabusova zvijer ima tri tone, a 100 km/h postiže za 3,7 sekundi

Zeljka

Voli Porsche, ali nikada neće prodati Daciu Sandero

Zeljka

Zašto brzinomjeri pokazuju lažne maksimalne brzine od 220 ili 260 km/h?

Zeljka

Ostavite komentar